وضعیت استقلال بحرانی می شود| ترس بزرگ جواد نکونام برای استقلال


وضعیت استقلال بحرانی می شود| ترس بزرگ جواد نکونام برای استقلال

حضور 2 بازیکن استقلال در اردوی تیم ملی، جدایی یک بازیکن و مصدومیت کوین یامگا باعث شده تا آبی‌ها برای دیدار با مس رفسنجان در جام حذفی دچار چالش شوند.

مسئولان سازمان لیگ در شرایطی مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران را برنامه‌ریزی کرده‌اند که این رقابت‌ها قرار است پیش از برگزاری مسابقه فینال جام ملت‌های آسیا 2023 به انجام برسد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی که اولین مرحله با حضور تیم‌های لیگ برتری محسوب می‌شود، از روز چهارشنبه هجدهم بهمن‌ماه آغاز خواهد شد و تا روز جمعه بیستم بهمن‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

استقلال که عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ جام حذفی را یدک می‌کشد، فصل گذشته تا مرحله فینال پیش رفت اما آبی‌پوشان پایتخت مغلوب پرسپولیس شدند و نتوانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند. بعد از ناکامی در فصل گذشته، استقلالی‌ها به دنبال جبران‌مافات در فصل جدید هستند و جالب آنکه به مانند فصل قبل، در گام نخست قرعه‌ای دشواری برای آبی‌ها از گوی در آمده است. استقلالی‌ها فصل گذشته کارشان را با برگزاری دوئل برابر تراکتور تبریز در جام حذفی آغاز کردند و در این فصل از رقابت‌ها هم آن‌ها باید در گام نخست به مصاف حریفی از لیگ برتر بروند و برابر مس رفسنجان صف‌آرایی کنند.

وضعیت استقلال بحرانی می شود| ترس بزرگ جواد نکونام برای استقلال

شاگردان جواد نکونام که در نیم‌فصل نخست لیگ برتر موفق به کسب مقام نخست شدند، در طول 2 هفته اخیر تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کرده‌اند و در این فاصله زمانی 2 دیدار دوستانه برگزار کرده‌اند که بعد از تساوی برابر آریو اسلامشهر، آبی‌ها موفق شدند بردی 6گله را برابر تیم ستارگان اترک که در دسته دوم کشور حضور دارد، به‌دست آورند. یکی از چالش‌های جواد نکونام بعد از آغاز دور جدید تمرینات استقلال، کمبود بازیکن در فهرست آبی‌ها است و با توجه به عدم جذب گزینه‌های موردنظر سرمربی استقلال، فهرست این تیم دچار شرایط ویژه‌ای شده است!

منع قانونی علیه خواسته مهم نکونام

حسین حسینی و روزبه چشمی همراه تیم ملی ایران در کشور قطر هستند که چشمی در جام ملت‌های آسیا 2023 برای تیم ملی ایران تجربه بازی به‌دست آورده اما با توجه به عملکرد بیرانوند، امیر قلعه‌نویی فعلاً به حسین حسینی فرصت بازی نداده است. در کنار غیبت این 2 ستاره ملی‌پوش، سعید مهری هم از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شده و کوین یامگا هم به دلیل مصدومیت شدید فعلاً قادر به حضور در تمرینات نیست؛ هر چند که در نقطه مقابل، رافائل سیلوا در بازار زمستانه به فهرست استقلال اضافه شده اما با این وجود، فقدان 4 بازیکن موثر آبی‌ها در نیم‌فصل نخست باعث شده تا جواد نکونام از مدیران باشگاه استقلال بخواهد دیدار تیمش در جام حذفی را به تعویق بیندازند.

استقلالی‌ها طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ باید روز جمعه بیستم بهمن‌ماه به مصاف مس رفسنجان بروند که این دیدار در رفسنجان برگزار خواهد شد. جالب آنکه این مسابقه، یک روز پیش از برگزاری فینال جام ملت‌های آسیا به انجام می‌رسد و در صورتی‌که تیم ملی بتواند تا مرحله فینال پیش برود، در کنار مهری و یامگا، حسین حسینی و روزبه چشمی هم در دسترس کادرفنی استقلال نیستند. در حالی نکونام از مدیران باشگاه استقلال خواسته تا برای تعویق دیدار با مس، مکاتبات خود را آغاز کنند که در این میان، طبق قانون هر تیم که دارای 3 بازیکن ملی‌پوش و یا بیشتر باشد، دیدارش معوقه خواهد شد و با این اوصاف، دیدار مس رفسنجان و استقلال به دلیل حضور بازیکنان آبی‌پوش در اردوی ملی براساس قانون نمی‌تواند لغو شود.

فرصت 14 روزه برای نجات از بحران!

جواد نکونام در حالی به دنبال معوق‌شدن دیدار تیمش برابر مس رفسنجان در جام حذفی است که این اتفاق بعید به نظر می‌رسد و البته حذف تیم ملی زودتر از مرحله فینال می‌تواند باعث بازگشت حسین حسینی و روزبه چشمی به اردوی استقلال پیش از دیدار با مس رفسنجان شود. با این‌حال با فرض فینالیست‌شدن تیم ملی، به نظر می‌رسد که تنها راه چاره آبی‌ها برای فرار از شرایط بحرانی، جذب بازیکنان جدید است که گفته می‌شود این مسئله در دستور کار مدیران باشگاه استقلال قرار دارد.

مهدی تیکدری‌نژاد و محمدحسین اسلامی از جمله بازیکنانی هستند که طی روزهای گذشته مذاکرات جدی‌تری با آن‌ها انجام شده و با دیگر گزینه‌ها مانند روبرتو تورس هم رایزنی‌ها در حال انجام است اما فعلاً خبری از توافق نیست. در صورتی‌که در فاصله 14 روز تا برگزاری دیدار با مس رفسنجان، مدیران باشگاه استقلال نتوانند با جذب بازیکن جدید فهرست تیم‌شان را تقویت کنند، به نظر می‌رسد که جواد نکونام راه چاره‌ای جز جوان‌گرایی در فهرست تیمش ندارد و این احتمال وجود دارد که آبی‌ها با ترکیبی کمتر شناخته شده در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی به میدان بروند که این مسئله می‌تواند روی نتیجه مسابقه تاثیرگذار باشد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان