روز سخت ارتش نظامیان ارتش اسرائیل با هلاکت 21 صهیونیست


روز سخت ارتش نظامیان ارتش اسرائیل با هلاکت 21 صهیونیست

عملیات اخیر حماس علیه نیروهای اسرائیلی که به منجر به هلاکت ۲۱ نظامی ارتش رژیم اشغالگر قدس شد، پیامی روشن به آنهایی است که مدام از تضعیف و نابودی قریب الوقوع حماس در نوار غزه سخن می گویند.

صبح روز دوشنبه اخیر، وقوع یک حادثه مهیب برای نظامیان ارتش رژیم اشغالگر قدس در خان‌یونس، سخت ترین روز جنگ غزه را برای آن ها رقم زد. در این راستا، دو رزمنده حماس با استفاده از راکت‌های ضدزره آر پی جی، یک ساختمان را که نیروهای اسرائیلی در حال نصب تله های انفجاری در آن بودند، هدف قرار داده و موجب انفجار تله های مذکور و خراب شدن ساختمان روی سرِ نظامیان صهیونیست شدند.

رویدادی که به گفته ارتش اسرائیل موجب هلاکت 21 نظامی صهیونیست از جمله 7 افسر شد و مرگبارترین حمله حماس علیه نیروهای صهیونیست از زمان آغاز جنگ غزه لقب گرفت. البته کانال 12 رژیم صهیونیستی شمار واقعی کشته های صهیونیست را 50 نفر اعلام کرده است. رقمی که با توجه به سیاست های توام با سانسورِ ارتش اسرائیل در اعلام شمار تلفات نظامیان صهیونیست، چندان هم دور از انتظار نیست.

روز سخت ارتش نظامیان ارتش اسرائیل با هلاکت 21 صهیونیست

با این حال، این فاجعه برای نظامیان اسرائیل، با واکنش صریح مقام های ارشد اسرائیلی همراه شد. به طور خاص، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در موضع گیری از رقم خوردن سخت ترین روز ارتش اسرائیل خبر داد و تاکید کرد ارتش این رژیم تحقیقات در مورد فاجعه مذکور را آغاز کرده است. یوآف گالانت وزیر جنگ صهیونیست‌ها نیز گفته است که "اسرائیل با صبح سخت و دردناکی مواجه است".

با این همه، در مورد آنچه به تازگی در خان یونس رخ داد و ضربه ای مهلک را به رژیم اشغالگر قدس وارد کرد، بایستی به 3 نکته مهم توجه کرد.

اولا، عملیات اخیر حماس علیه نظامیان صهیونیست نشان داد که این جنبش هنوز از اشراف کاملی بر فعالیت های نظامیان صهیونیست در نوار غزه برخوردار است. در گزارش های نهادهای نزدیک به رژیم اشغالگر قدس آمده که تیم هایی در محیط پیرامونی ساختمان هایی که توسط حماس هدف قرار گرفته اند حضور داشته اند تا مانع از حضور ناگهانی نیروهای این جنبش شوند با این حال، ظاهرا دو رزمنده حماس از دهانه یک تونل در نزدیکی محل مذکور خارج شده و یک فاجعه بزرگ را برای نظامیان اسرائیلی رقم زده اند.

در این چهارچوب، عملیات حماس علیه نیروهای اسرائیلی، سیگنالی روشن به آن هایی است که مدام از تضعیف و نابودی قریب الوقوع حماس در نوار غزه سخن می گویند.

دوم اینکه عملیات اخیر حماس علیه نظامیان صهیونیست و به هلاکت رساندن 21 نفر از آن ها، بدون تردید سطح فشارها علیه نتانیاهو وکابینه جنگی وی را به نحو قابل توجهی افزایش خواهد داد. نتانیاهو در روزهای اخیر با راهپیمایی های گسترده خانواده های اسرای اسرائیلی که در بندِ حماس هستند و اقدامات جنجالی آن ها نظیر مسدودسازی بزرگراه های مهم در تل آویو و همچنین حضورشان در جلسات پارلمان رژیم صهیونیستی رو به رو بوده که همگی این ها، سطح فشارها علیه وی و ناکارآمدی های دولتش را به نحو قابل توجهی افزایش داده اند. فشارهایی که حتی زمزمه های مختلف دال بر این مساله که بهتر است اسرائیل به سمت آتش‌بس با حماس حرکت کند را در اراضی اشغالی تقویت کرده اند. معادله ای که در صورت تحقق، تیرخلاص به پیکرِ سیاسی بی‌جان و بی‌اعتبارِ نتانیاهو تلقی می شود و سناریوهای کابوس واری را در مورد آینده وی نوید می دهد. اهمیت این مساله زمانی درک می شود که بدانیم علی رغم تشدید فشارهای داخلی علیه نتانیاهو، فشارهای منطقه ای و بین المللی نیز به نحو قابل ملاحظه ای علیه وی افزایش یافته اند.

و در نهایت سوم اینکه عملیات موفق اخیر حماس علیه نظامیان صهیونیست، پیامی روشن از سوی این جنبش به ارتش و رژیم اسرائیل بود که در صورت ادامه یافتن جنگ غزه، سناریوهای به مراتب وحشتناک‌تری نیز می‌تواند در انتظار آن ها باشد. سناریوهایی که نه مقام های ارشد سیاسی، و نه نظامی اسرائیلی قادر به فرار از زیر بار مسوولیت آن ها نیستند.

در عین حال، این عملیات تا حد زیادی تبلیغات پوچ جریان های سیاسی و رسانه ای صهیونیستی و متحدان بین‌المللی آن ها مبنی بر اینکه همه چیز در قالب جنگ غزه به خوبی و طبق برنامه اسرائیل پیش می رود را هم زیر سوال برد. معادله ای که بیش از پیش به اعتبار ادعایی و متصور صهیونیست ها ضربه زده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج