آخرین خبر در مورد میزان مالیات حقوق بگیران و مشاغل آزاد در سال 1403


آخرین خبر در مورد میزان مالیات حقوق بگیران و مشاغل آزاد در سال 1403

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به تعیین سقف معافیت مالیاتی ۱۲ میلیون تومانی حقوق بگیران برای سال آینده گفت: برای ویلاهای بالای ۳۵ میلیارد تومان و خودروهای بالاتر از ۳.۵ میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شده است.

به گزارش وقت صبح، مهرداد گودرزوند چگینی در یک برنامه رادیویی درباره معافیت‌های مالیاتیِ بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد:

توافقات خوبی بین دولت و مجلس صورت‌گرفته و در بحث معافیت مالیاتی حقوق کارکنان تا ۱۴۴ میلیون تومان در سال -۱۲ میلیون تومان در ماه - معافیت در نظر گرفته شد.

کسانی که از سامانه درگاه فروشگاهی استفاده می‌کنند، تا مبلغ ۱۴۴ میلیون تومان در سال معافیت مالیاتی دریافت می‌کنند و آن دسته که از سامانه مذکور استفاده نمی‌کنند هم معافیتِ ۱۰ میلیون تومان در ماه را دریافت کردند.

وی افزود: برای خانه ویلاهایی که بالای ۳۵ میلیارد تومان قیمت دارند و نیز خودروهای لوکس با مبلغ بالاتر از سه و نیم میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شده است.

گودرزوند چگینی ادامه داد: کارگاه‌های زیر ۵ نفر مشمول معافیت‌های گذشته را می‌شوند و حقوق بالای ۱۲ میلیون تومان هم مالیات ستانیِ پله کانی دارند.

این نماینده مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: افرادی که از درآمد بالاتری برخوردار هستند، به همان میزان مالیات پرداخت می‌کنند و دیگران بر اساس معافیت، مالیاتی از آن‌ها دریافت نخواهد شد.

گودرزوند چگینی با اشاره به این که نرخ افزایشی ۳۵ درصد برای حقوق‌های بالا در نظر گرفته می‌شود و هرچه حقوق افزایشی‌تر باشد، به این درصدها نیز افزوده می‌شود، گفت: در زمینه مالیات باید به توزیع ثروت دست پیدا کنیم که یکی از راه‌ها دریافت مالیات است.

براین‌اساس کسانی که درآمد بالاتری دارند، مالیات بیشتری می‌پردازند و آن دسته که حقوق کمتری دارند، مالیات ناچیزتری از آن‌ها اخذ می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی لازم صورت‌گرفته تا از مشاغل خرد و درآمدهای پایین، مالیات دریافت نشود و توسعه ما به تجار و صنوف فروشگاهی، استفاده از پزها و درگاه‌های مخصوص فروشگاه است؛ چراکه اگر این سیستم به شبکه مالیاتی متصل شود، به عدالت نزدیک‌تر خواهد بود.

کد خبر : ۲۲۵۰۷۹
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو