آلمان دست به کار شد/ تدوین طرح دفاعی جامع/ تهدید روسیه علیه اروپا جدی شد؟


آلمان دست به کار شد/ تدوین طرح دفاعی جامع/ تهدید روسیه علیه اروپا جدی شد؟

اقتصادنیوز: دولت آلمان در واکنش به وضعیت امنیتی جدید ناشی از تحولات بین‌المللی برای اولین بار پس از جنگ سرد یک طرح دفاعی جامع به منظور آمادگی ارتش برای مقابله با شرایط جدید را تدوین می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، دولت آلمان به وضعیت جدید امنیتی واکنش نشان داده و برای اولین بار پس از جنگ سرد، یک طرح دفاعی جامع را تدوین می کند.

به این ترتیب با شبکه بندی بهتر برای نهادهای امنیتی، سازمان‌های کنترل بلایای طبیعی و شرکت های صنعتی، ارتش آلمان خود را برای دفاع ملی آلمان آماده می کند.

سپهبد آندره بودمان، فرمانده فرماندهی منطقه‌ای ارتش در گفت وگو با خبرگزاری آلمان در این باره گفت: برای این منظور، یک برنامه عملیاتی جدید برای آلمان (OPLAN) تهیه می شود که نحوه پیشبرد مشترک در صورت تنش و دفاع را مشخص می کند.

"بودمن" گفت: طرح عملیاتی آلمان برگرفته از وضعیت امنیتی و تهدید فعلی در آلمان و اروپا است. این طرح باید برنامه ای باشد که قابل اجرا و عملی باشد، نه فقط یک رویا، یک مفهوم فکری، بلکه در واقع چیزی ملموس که می تواند در نهایت کارساز باشد.

این سند که کاملاً محرمانه است و شامل صدها صفحه است، اکنون در سمپوزیومی در برلین با مقامات پلیس، افسران حفاظت مدنی، THW، دانشمندان، صنعت انرژی و لجستیک و متحدان مورد بحث قرار خواهد گرفت. این طرح باید تا پایان اسفند آماده و به روز شود. آلمان پس از آن برای اولین بار پس از جنگ سرد، یک طرح دفاعی به روز و جامع خواهد داشت.

بودمن همچنین تاکید کرد که اما وضعیت اروپا با 30 سال پیش که آلمان یک کشور خط مقدم بود، متفاوت است. اکنون آلمان به گفته ناتو در "منطقه عقب" است.

این ژنرال بلند پایه آلمانی گفت: این به این معنی است که من انتظار نبرد تانک در دشت شمالی آلمان را ندارم و امیدوارم هیچ فرود هوایی توسط چتربازان روسی نیز وجود نداشته باشد. وی افزود: اما زیرساخت‌های حیاتی ما، بنادر، پل‌ها، شرکت‌های انرژی، البته با اقدامات خرابکارانه، احتمالاً توسط نیروهای ویژه‌ای که نفوذ کرده‌اند و تلاش می‌کنند این زیرساخت‌های بسیار حیاتی را مختل کنند، تهدید می‌شوند.»

به گفته این ژنال بلند پایه آلمانی ارتش انتظار چهار تهدید را دارد که برخی از آنها از قبل قابل مشاهده است، از جمله اخبار جعلی و اطلاعات نادرست. حریف سعی خواهد کرد بر تصمیمات دولت، نظر مردم و شاید رسانه ها نیز تأثیر بگذارد. حملاتی در فضای مجازی نیز علیه شرکت های انرژی و مخابرات پیش بینی می شود.

وی افزود: مورد سوم جاسوسی هدفمند است. این ژنرال گفت: و بخش چهارم که اکنون باید در برابر آن مسلح شویم، آشکارا خرابکاری توسط نیروهای ویژه است، به عنوان مثال، توسط نیروهای نامنظم که سعی می کنند یک چیز یا چیز دیگری را غیرقابل استفاده کنند تا مانع یا جلوگیری از استقرار شوند." . علاوه بر این، زیرساخت های حیاتی می تواند هدف موشک های بالستیک از طرف دیگر باشد. ما روی یک سپر محافظ کار می کنیم.

این ژنرال آلمانی همچنین گفت: متحدان غربی در اوکراین مشاهده می کنند که چگونه چنین حملاتی به زیرساخت ها ممکن است انجام شود. برنامه ریزان ارتش آلمان فرض می کنند که بخش بزرگتری از نیروهای خود ناتو برای بازدارندگی و دفاع در جناح شرقی ناتو مورد نیاز است و نمی توان برای خود آلمان برنامه ریزی کرد. اما من باید از این محافظت اطمینان حاصل کنم. این کاری است که من با نیروهای تازه تاسیس امنیت داخلی انجام می دهم. ما در حال حاضر در حال ساختن شش هنگ هستیم، اما بر اساس برنامه عملیاتی آلمان می‌خواهیم به وضوح مشخص کنیم که واقعاً به چه تعداد هنگ نیاز داریم.

به گفته وی وظیفه آلمان حفظ مسیرهای استقرار برای متحدان و تامین کاروان ها ("حمایت از کشور میزبان") خواهد بود. تمرینات تشدید شده در حال حاضر در حال انجام است. وی افزود: ارتش آلمان که از زمان جنگ به طور قابل توجهی از اندازه آن کاسته شده است، باید به طور فزاینده ای شرکت های غیرنظامی را درگیر کند و برای ارائه حداکثر خدمات غیرنظامی به توافق نامه های به اصطلاح حفظ تکیه کند.

این ژنرال آلمانی افزود: تحولاتی در فناوری تسلیحات، دیجیتالی شدن، کل موضوع سایبری و تهدیدات جدید مرتبط با آن وجود دارد. وی گفت: «جدایی بین امنیت خارجی و داخلی دیگر به اندازه چندین سال پیش روشن نیست. ما باید خیلی بیشتر شبکه کنیم، خیلی بیشتر باید تبادل کنیم.»

"بودمن" تاکید کرد: این برنامه ریزی دفاعی در درجه اول با هدف بازدارندگی است. ما در وهله اول کاری انجام می دهیم تا از بروز درگیری یا جنگ جلوگیری کنیم.

درخواست وزیر دفاع آلمان برای سرمایه گذاری بیشتر در ارتش

در این میان بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان هم خواستار گفتگوی آزاد در مورد سیاست امنیتی در جامعه است. پیستوریوس گفت: باید در مورد اینکه آیا آلمان آماده دفاع از خود در شرایط اضطراری است یا خیر، بحث شود.

به این ترتیب بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان در زمینه بحث در مورد احتمال معرفی خدمت اجباری یا خدمت سربازی خواستار بحث اجتماعی در مورد سیاست امنیتی شده است. او روز چهارشنبه در جریان بازدید از دانشگاه بوندس‌ور در هامبورگ گفت: وزارت او در حال حاضر در حال بررسی این مسئله است که «چه مدل‌هایی که خود را در کشورهای دیگر ثابت کرده‌اند ممکن است برای ما در آلمان مرتبط باشند و با یا بدون تغییر مناسب باشند.

پیستوریوس به سربازان در حال مطالعه گفت: به همین دلیل است که نیاز به یک بحث آزاد در مورد اینکه "تاب آوری، دفاع ملی و اتحادی چه ارزشی برای ما دارد و ما برای انجام آن برای چه کاری آماده ایم انجام دهیم" وجود دارد. ما آماده دفاع از این کشور در شرایط اضطراری هستیم. و این ما کیست؟ این بحث باید انجام شود.

پیستوریوس همچنین گفت: زندگی در صلح و آزادی در وسط اروپا دیگر یک قطعیت غیرقابل انکار نیست. نقش آلمان و بوندسوهر در این اتحاد نیز تغییر کرده است. آلمان بازیگر قوی‌تر و فعال‌تری در سیاست امنیتی، از جمله نظامی است. به منظور کمک بیشتر به امنیت در قاره اروپا، باید در بوندسوهر سرمایه‌گذاری شود. پول بیشتر برای دفاع نیز به معنای پول کمتر برای سایر حوزه های سیاست گذاری است. حتی اگر بسیاری از مردم این گفتگوها و افکار را دوست نداشته باشند، تنها در صورتی که مایل به انجام این بحث ها و تعیین مسیر لازم باشیم، به عنوان یک جامعه انعطاف پذیرتر خواهیم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !