آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان


آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس توضیحات جدیدی درباره آخرین تغییرات مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان ارائه کرد.

آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمیدرضا حاجی بابایی درباره «افزایش حقوق‌ها کارکنان و بازنشستگان در سال آینده» گفت: کمیسیون تلفیق پیرو مصوبه خود، حقوق کارکنان را از ۱۸ درصد افزایش که در لایحه دولت بود به ۲۰ درصد تبدیل کرد.

نماینده مردم «همدان و فامنین» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیرو مصوبه کمیسیون تلفیق حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان تعیین شد، ادامه داد:به واقع تعیین حداقل حقوق به میزان ۱۰ میلیون تومان نیز به خودی خود افزایش حقوقی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به مصوبه کمیسیون درباره برقراری فوق العاده شغل برخی وزارتخانه‌ها، بیان کرد: ما با آقای منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره مسائل مطروحه جلسات و توافقاتی داشتیم تا بتوانیم به حقوق بگیرانی نظیر معلمان، کارکنان بخش ورزش، کارکنان وزارت صمت و وزارت رفاه و مراکز و مشاغل گوناگونی که فوق العاده خاص دریافت نکرده اند، فوق العاده شغل را پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: ما در این زمینه یک توافق اولیه با رئیس سازمان برنامه بودجه داشته‌ایم از این رو در تلاش هستیم تا متنی را در این رابطه آماده و اگر توافق دولت را پیرو این متن داشته باشیم، در واقع کمیسیون تلفیق تشکیل خواهد شد و این موارد را اصلاح و آن را در اختیار صحن مجلس قرار خواهد داد.

حاجی‌بابایی در ادامه با اشاره به موضوع رشد حقوق بازنشستگان پیرو بودجه سال آینده، گفت: موضوع حقوق بازنشستگان بسیار مهم است، ما در سال آینده حقوق شاغلین را ۲۰ درصد افزایش دادیم و آن ۲۰ درصد به حقوق بازنشستگان نیز اضافه خواهد شد. همچنین به جز این موضوع، بحث رسیدن به ۹۰ درصد حقوق شاغلین هم تراز، برای بازنشستگان لحاظ می‌شود و در این رابطه ۴۰ درصد بابت ما به التفاوت حقوق شاغلین هم تراز نیز در سال آینده باید لحاظ شود.

حاجی بابایی تاکید کرد: جالب این است که فوق العاده‌ای که برای شاغلین برای سال آینده در نظر گرفتیم، آن مبلغ هم نیز در رشد حقوق بازنشستگان باید اضافه شود، الحمدالله منابع افزایش حقوقی بازنشستگان تامین شده و ما سال بسیار خوبی را برای بازنشستگان در پیش خواهیم داشت. / روزنو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی