جزئیات تصادف زنجیره‌ای مرگبار 40 خودرو در آزادراه زنجان - قزوین


جزئیات تصادف زنجیره‌ای مرگبار 40 خودرو در آزادراه زنجان - قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: تصادف زنجیره‌ای ۳۰ تا ۴۰ خودرو در آزاد راه این استان به قزوین تاکنون ۱۵ مصدوم و یک کشته برجا گذاشته است.

عباس بابایی شامگاه چهارشنبه افزود: این حادثه در کیلومتر ۱۰۰ بخش جنوبی آزاده راه زنجان به قزوین به وقوع پیوسته است. در این تصادف زنجیره‌ای ۱۵ نفر مصدوم شدند و یک آقای ۳۰ ساله نیز جان خود را از دست داد.

این مسوول با بیان اینکه ۶ کد آمبولانس اورژانس و یک کد آمبولانس دیگر از هلال احمر به محل اعزام شد، ادامه داد: سه مصدوم این حادثه به بیمارستان تاکستان، ۹ مصدوم به بیمارستان الغدیر و سه مصدوم دیگر به بیمارستان بوعلی ابهر منتقل شدند.

به گفته وی، مشابه چنین حادثه‌ای در محدوده استان زنجان نیز به وقوع پیوسته است.

این حادثه ساعت ۱۹:۲۸ امشب رخ داده است.

رییس پلیس راه قزوین نیز ضمن تشریح جزییات برخورد ۱۵ دستگاه خورد در بخش جنوبی آزادراه قزوین - زنجان گفت که شروع حادثه با برخورد تریلی با ۱۴ سواری به علت لغزندگی بوده است.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش شامگاه چهارشنبه درحالی شمار مجروحان و تلفات این حادثه را یک کشته و ۶ مجروح اعلام کرد که مسئولان زنجان تعداد مصدومان را ۱۵ نفر اعلام کرده اند.

وی بیان کرد: ساعاتی پیش و به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین - زنجان در محدوده ضیاءآباد، بلافاصله عوامل پلیس راه و نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه تریلی و ۱۴ خودرو سواری در این حادثه به علت لغزندگی جاده با یکدیگر برخورد کرده اند که حادثه دیدگان بلافاصله توسط نیرو‌های امدادی حاضر در محل به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ ذاکری منش خاطرنشان کرد: اینک مسیر سانحه رانندگی بازگشایی شده و تردد خودرو‌ها در آن جریان دارد.

رییس پلیس راه استان قزوین با اشاره به لغزندگی سطح جاده‌ها به علت بارش‌های ۲ روز اخیر در سطح منطقه، از رانندگان خواست تا ضمن رعایت فاصله طولی و توجه به جلو، از صحبت کردن با سرنشینان خودرو خودداری و با سرعت مطمئن حرکت کنند.

این مسوول انتظامی با اشاره به اینکه هم اکنون در گردنه کوهین کولاک شدید و بارش برف جریان دارد، تصریح کرد: کاهش دید در این مسیر امکان تردد برای وسایل نقلیه را سخت کرده و به همین علت از رانندگان درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی به سمت این گردنه حرکت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های پلیس با کمک دستگاه‌های امدادی و راهداری در حال بازگشایی مسیر و کمک به رانندگان برای عبور خودرو‌ها هستند، اما به دلیل کولاک زیاد، تردد حتی با زنجیر چرخ نیز به سختی و کندی انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث جاده ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین