نمایش فیلم «کیارستمی مشغول کار است»


نمایش فیلم «کیارستمی مشغول کار است»

مستند «کیارستمی مشغول کار است» ساخته سیف‌اله صمدیان به نمایش درمی‌آید.

به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، این نشست همچنین به نمایش مستند «کیارستمی مشغول کار است» ساخته سیف‌اله صمدیان اختصاص دارد که پنجشنبه، پنجم بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ با سخنرانی آیدین آغداشلو، محمود کلاری، سیف‌الله صمدیان، شهرام مکری، علیرضا بهرامی، سیدمحمد طباطبایی، علی دهباشی و هیات دبیران مجله «عصر روشن» در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

سومین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «عصر روشن»، در پرونده‌ای با عکس منتشر نشده مهرداد اسکویی از عباس کیارستمی، به مستند «کیارستمی مشغول کار است» پرداخته است.

این فیلم سومین مستند سیف‌اله صمدیان است که به عباس کیارستمی و شور بی‌حد و مرز او به «کار» و «خلاقیت» می‌پردازد. تصاویر این مستند حاصل دوستی، همکاری و بیش از دو دهه سفر‌های مشترک صمدیان با کیارستمی در داخل و خارج از کشور است که با گزیده‌ای از تصاویر پشت‌صحنه فیلم‌های «شیرین» و «کپی برابر اصل» از زنده‌یاد حمیده رضوی و بخشی از تصاویر پیش‌تولید بهمن کیارستمی از فیلم «طعم گیلاس» همراه است.

در این مستند ۷۶ دقیقه‌ای که تصویر و تدوین آن را سیف‌اله صمدیان با طراحی صدا توسط محمدرضا دلپاک در مرکز فیلم تصویر تهیه کرده است، ژولیت بینوش، مارتین اسکورسیزی، ژیل ژاکوب، جاناتان روزنبام، جف اندرو و احمد کیارستمی، احساس و دیدگاه‌های خود را درباره سبک منحصربه‌فرد کیارستمی در زندگی و آثارش، ارائه کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!