رایزنی احمدیان با دبیر شورای امنیت ملی روسیه


رایزنی احمدیان با دبیر شورای امنیت ملی روسیه

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با همتای روس خود دیدار و در خصوص مناسبات فی مابین در زمینه امنیتی - دفاعی و مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

رایزنی احمدیان با دبیر شورای امنیت ملی روسیه

به گزارش راهبرد معاصر، علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به مسکو سفر کرده، صبح امروز با "نیکلای پاتروشف"، دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدار و درباره طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه‌، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

در این دیدار که هیات‌های بلندپایه سیاسی و امنیتی دو کشور نیز حضور داشتند، مناسبات فی مابین در زمینه امنیتی - دفاعی، مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه مورد بررسی قرار گرفت.

نیکلای پاتروشف در آغاز این دیدار ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، شهادت جمعی از مردم را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه به نهایی شدن سند همکاری‌های جامع بلندمدت ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: این معاهده مسیر همکاری‌های راهبردی دو کشور را ترسیم خواهد کرد و روابط ایران و روسیه را به سطحی جدید ارتقاء می‌دهد.

احمدیان نیز با قدردانی از ابراز همدردی رئیس جمهور و مقامات بلندپایه روسی در پی حادثه تروریستی کرمان گفت: مبارزه با اشکال مختلف تروریسم باید با قاطعیت ادامه یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم بویژه در سوریه اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها باید همچنان ادامه یابد.

وی مواضع روسیه درباره غزه را سازنده عنوان کرد و افزود: جنایات ضد بشری رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین، بویژه نوار غزه باید متوقف شود./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!