راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر


در سفر یکی از وسایل بسیار کاربردی شارژر مناسب برای گوشی است . در این مطلب راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر را آورده ایم تا مناسب گوشی خود کابل شارژر را خریداری کنید تا با مشکل نبود کابل مواجه نشوید. خواندن این مطلب باعث می شود تا با شناخت انواع...

در سفر یکی از وسایل بسیار کاربردی شارژر مناسب برای گوشی است . در این مطلب راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر را آورده ایم تا مناسب گوشی خود کابل شارژر را خریداری کنید تا با مشکل نبود کابل مواجه نشوید. خواندن این مطلب باعث می شود تا با شناخت انواع متفاوت این کابل‌ها و ویژگی‌های هر کدام، مشخصات یک کابل خوب را شناخته و با توجه به آن‌ها، مطمئن و به‌صرفه خرید کنید. بیشترین بهره‌وری را از کالای الکترونیکی‌تان کسب کنید.با ما همراه باشید.

راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر

معرفی انواع کابل شارژر مسافرتی

شارژرهای حال حاضر بازار انواع مختلفی از جمله شارژر فندکی، بی‌سیم یا وایرلس(wireless)، دیواری، همراه و غیره را شامل می‌شوند که در اکثر گونه‌ها، ما نیازمند به یک کابل شارژر مسافرتی به عنوان مکمل برای این نوع محصولات هستیم تا بتوانیم این آداپتورها را به دستگاه‌های متفاوت الکترونیکی وصل کنیم. رایج‌ترین نوع شارژر، شارژر دیواری است که در اصل همان آداپتوری است که ما به صورت مستقیم به پریز وصل می‌کنیم و در تمامی آن‌ها با استفاده یک کابل شارژر، جریان برق را به وسیله خود می‌رسانیم. علاوه بر قابلیت شارژ، کابل شارژر مسافرتی به ما این امکان را می‌دهد که از طریق آن، اطلاعات و دیتای متفاوتی را بین دستگاه پذیرنده و دستگاه فرستنده انتقال دهیم.

از دلایل پرطرفدار بودن استفاده کابل شارژر به همراه شارژرهای دیواری به جای استفاده از شارژرهای وایرلس این است که در این روش، ارتباط پایداری بین دستگاه هوشمند و منبع برق یا دستگاه میزبان ایجاد می‌شود تا هم شارژ به صورت پیوسته و بدون پارازیت انجام بگیرد و هم اینکه فایل‌ها به صورت سالم و کامل به دستگاه مقصد منتقل شوند. عموم نمونه‌های کابل شارژر مسافرتی از یک طرف منتهی به یک USB تخت هستند که به درگاه خروجی USB آداپتور یا دستگاه میزبان متصل می‌شوند و از طرف دیگر منتهی به یک درگاه متفاوت با طراحی اختصاصی خود می‌شوند. انواع کابل شارژر به دلیل تفاوت در طراحی سری دوم به ۶ دسته گوناگون تقسیم می‌شوند.

کابل شارژر مسافرتی نوع A

کابل شارژر مسافرتی تایپ A از قدیمی‌ترین انواع کابل‌های تولیدی در سراسر جهان است. این نوع کابل‌ها از لحاظ ظاهری مستطیلی شکل بوده و آشناترین مدل کابل به چشم مصرف‌کنندگان هستند. این کابل‌ها از دوطرف در قسمت نرینگی و مادگی دارای پورت‌های USB تخت هستند که از یک‌طرف به دستگاه میزبان و از طرف‌دیگر به دستگاه فرستنده وصل می‌شوند. این نوع کابل شارژر مسافرتی در هر دو سوی خود دارای پین است. این نوع کابل‌ها سابقا برای پورت‌های موجود در کامپیوتر و لپ‌تاپ و همچنین وسایل جانبی نظیر ماوس، کیبورد و همچنین کنسول‌های بازی استفاده می‌شد. امروز کابل‌های شارژر تایپ A، درمیان دستگاه‌های کنونی منسوخ شده‌اند؛ چرا که با وجود استحکام زیاد این کابل‌ها، آن‌ها تنها می‌توانند به پورت‌های خاصی متصل شوند و همچنین به علت سرعت کم در انتقال داده و انرژی، با دنیای سریع امروزی همخوانی ندارند.

راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر

کابل شارژر مسافرتی نوع B

کابل شارژر مسافرتی نوع B دارای شکلی خاص در طرفی است که داخل پورت دستگاه شما قرار می‌گیرد؛ در حالی‌که طرف‌دیگر به سری USB تخت مجهز شده که در تمامی کابل شارژرهای مسافرتی مشترک است. کابل‌های سری B دارای کانکتوری به شکل مربع با گوشه‌های برآمده در سمت بالای کابل هستند. این کابل‌ها عموما برای تامین شارژ مورد نیاز پرینترها، اسکنرها و دستگاه‌های ذخیره سازی خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تعداد پین‌های تعبیه شده در کانکتور این کابل با کابل شارژر مسافرتی تایپ A برابر است و از لحاظ الکتریکی کارکردی یکسان دارند. ولی از لحاظ ساختار فیزیکی، به صورت متفاوت طراحی شده‌اند.

همچنین کابل‌های سری B نسبت به سری A کاربرد کمتری دارند و درحال حذف شدن از بازار و جایگزینی با نوع دیگر کابل شارژر مسافرتی هستند.

راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر

کابل شارژر مسافرتی MINI USB

در زمانی که دوربین‌های دیجیتال در دوران اوج خود بودند، کابل شارژر مسافرتی نوع MINI USB باعث متحول شدن دنیای وسایل الکترونیکی نظیر دوربین‌های دیجیتال و تلفن همراه شدند. ساختار این کابل‌ها به صورتی است که از یک‌طرف به یک کانکتور با طراحی خاص متصل است و از طرف دیگر مجهز به پورت USB تخت است. همانطور که از نام این کابل شارژر مسافرتی پیداست، این نمونه کانکتور کوچک‌تر و ضخیم‌تری را نسبت به اعضای دیگر خانواده کابل‌ها داراست. امروزه، این کابل‌ها در حال ناپدید شدن از دنیای وسایل الکترونیکی هستند؛ هرچند ممکن است هنوز در ایجاد ارتباط برای انتقال فایل و همچنین شارژ کردن دستگاه‌های الکترونیکی نظیر MP3، هارد اکسترنال و دوربین‌های دیجیتال کاربرد داشته باشند.

راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر

کابل شارژر مسافرتی Micro USB

کابل شارژر مسافرتی میکرو USB از متداول‌ترین نمونه کابل‌های شارژر مورد استفاده در دنیا است که اعتبار خود را مدیون شرکت سامسونگ و اپل است؛ به‌طوری‌که این برندها با تولید محصولاتی که دارای پورت مخصوص این کابل شارژر بودند، باعث تبدیل آن به یکی از استانداردترین مدل‌های جهان شدند. از نظر بسیاری، این نوع کابل نسبت به کابل شارژر مسافرتی نوع مینی USB برتری دارد؛ چرا که هم از نظر ساختار فیزیکی و اندازه کوچک‌تر از آن است و هم عمل انتقال داده را سرعت بالاتری انجام می‌دهد.

به علاوه، این کابل‌ها قابلیت OTG دارند یعنی شما می‌توانید به راحتی آنها را از سر USB تخت به وسایل الکترونیکی میزبان و یا وسایل جانبی نظیر فلش مموری وصل کنید و کار انتقال داده را به سادگی انجام دهید. البته این کابل‌ها هم مانند دیگر کابل‌های معرفی شده، قدیمی هستند؛ با این تفاوت که هنوز کاربرد خود را در میان مصرف کنندگان حفظ کرده‌اند.

راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر

کابل شارژر مسافرتی نوع C

کابل شارژر مسافرتی تایپ C، نوعی از کابل‌های شارژر هستند که جایگزین سری A و B شده و از لحاظ استاندارد و فناوری سرعت، کیفیت و دوام نسبت به گونه‌های دیگر متفاوت است؛ به‌طوری‌که نمونه‌های دیگر را در رقابت از نظر مدت شارژ و سرعت انتقال دیتا، پشت سر گذاشته است. این کابل از جهت ابعادی سایز کوچک‌تری نسبت به مدل‌های دیگر داشته و از نظر سرعت انتقال داده نیز بهتر عمل می‌کند. برخلاف سایر نمونه‌های کابل شارژر مسافرتی، این کابل دارای کانکتوری قرینه و دوطرفه است که باعث سهولت استفاده از آن می‌شود. این نوع کابل‌ها خود در دو گروه متفاوت طراحی و پردازش شده‌اند که شامل گروه Thunderbolt و گروه USB می‌شود.

گروه یواسبی در نمونه‌های USB3.0، USB2.0 و USB3.1 به بازار عرضه شده اند که هرکدام دارای ویژگی‌های متفاوت در سرعت انتقال دیتا هستند. ناگفته نماند که کابل شارژر‌های مسافرتی تایپ C، در سری Thunderbolt نسبت به سری USB سریع‌تر عمل می‌کنند و از لحاظ شارژ کردن نیز بهینه‌تر هستند؛ اما هزینه ساخت پورتی که بتواند از آن‌ها پشتیبانی کرده و با ساختار آن‌ها جفت بشود، باعث شده تا محبوبیت لازم را در بازار مصرف‌کنندگان کسب نکنند. باید گفت که آینده درخشانی در انتظار کابل شارژر مسافرتی تایپ C است؛ چرا که امروزه بسیاری از وسایل الکترونیکی در حال تجهیز شدن به پورت قابل اتصال به این کابل‌ها هستند و کابل‌های C، سریعا در حال جایگزینی با مدل‌های قبلی می‌باشند.

راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر

کابل شارژر مسافرتی لایتنینگ

کابل شارژر مسافرتی لایتنینگ به صورت اختصاصی توسط شرکت اپل و به‌منظور استفاده انحصاری توسط محصولات این شرکت تولید شده است. این نوع از کابل‌ها با داشتن تنها ۸ پین در قسمت کانکتور خود توانسته‌اند سرعت در شارژ و انتقال اطلاعات را چند برابر نسبت به مدل قبلی که ۳۰ پین داشت و برای گوشی های هوشمند آیفون ۳ و ۴ استفاده می‌شد بهتر کنند. کابل شارژر مسافرتی لایتنینگ هم مانند تایپ C دارای طراحی قرینه در قسمت کانکتور است که باعث شده مصرف‌کنندگان بتوانند با راحتی بیشتری از آن استفاده کنند. همچنین این نوع کابل‌ها با اکثریت محصولات مربوط به تلفن‌های هوشمند از شرکت محبوب اپل همخوانی داشته و به راحتی با آن‌ها جفت می‌شود.

راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر

کابل مناسب برای گوشی های مختلف

امروزه، تلفن‌های هوشمند نفوذ انکارنشدنی در زندگی ما دارند؛ به‌طوری‌که زندگی بدون آنها از نشدنی‌ترین اتفاقات ممکن است. دوام استفاده از این تلفن‌های همراه مدیون استفاده از یک عنصر استاندارد و مناسب برای شارژ آن است؛ از این رو، دلایل بسیاری برای اهمیت شناخت مناسب‌ترین کابل شارژر مسافرتی برای گوشی ما وجود دارد.

یکی از این دلایل این است که با توجه به رونمایی هرروزه از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های آپدیت شده در گوشی‌های هوشمند، ما نیاز داریم تا گوشی خود را نیز با یک کابل متناسب با این فناوری‌های جدید شارژ کنیم، تا آسیب نبینند. از طرفی، برخی شرکت‌های تولید کننده اخیرا تصمیم گرفته‌اند تا آداپتور و کابل شارژر گوشی‌ها را از جعبه فروش آن حذف کنند که همین باعث می‌شود مسئله شناخت کابل شارژر مسافرتی مناسب برای ما اهمیت بیشتری پیدا کند. حتی اگر تصمیم بگیرید که گوشی دست‌دوم بخرید نیز ممکن است کالای خریداری شده شما از لحاظ داشتن شارژر و کابل شارژ ناقص باشد.

تمام این دلایل دست به دست داده تا ما بر آن شویم تا کابل شارژر مسافرتی مناسب گوشی خود را بشناسیم. از آنجایی که پر استفاده‌ترین نمونه‌های تلفن همراه در ایران از شرکت‌های سامسونگ، شیائومی، اپل، نوکیا و هوآوی هستند؛ در این قسمت به ارائه توضیحاتی درمورد کابل شارژر مسافرتی مناسب هر برند می‌پردازیم.

کابل شارژر مسافرتی مناسب برای گوشی سامسونگ

یکی از رایج‌ترین دلایل آسیب دیدن گوشی‌های سامسونگ که با همه‌گیری استفاده از این گوشی‌ها در چند سال اخیر، خود را بهتر نشان داده، خرابی باتری تلفن است. به‌طوری‌که که کاربران گوشی همراه Samsung Galaxy J5 بیشترین نمونه خرابی باتری را گزارش داده‌اند. با تحقیق درباره دلیل این مشکل، ماجرا به این جا ختم شد که اصلی‌ترین عامل مخرب در باتری‌های این برند، آسیب‌پذیری آن به علت استفاده از کابل شارژر مسافرتی غیراستاندارد است. این دلیل باعث شده تا مصرف‌کنندگان کابل شارژرهای متفاوت، نسبت به زمان شارژ گوشی خود حساس شده و در صورت مشاهده افزایش بیش از حد مدت کامل شدن باتری، سریعا کابل مورد نظر را تعویض کنند.

اگر بخواهیم به‌طور کلی مناسب‌ترین کابل شارژر مسافرتی گوشی سامسونگ را معرفی کنیم. باید بگویم بهترین نمونه همان آداپتور و کابل شارژری است که در جعبه گوشی قرار داده شده است که اتفاقا در سری‌های جدیدتر مجهز به قابلیت فست شارژر شده‌اند. اما اگر به دنبال کالای دیگری هستید می‌توانید از نمونه‌هایی در برندهایی نظیر انکر و آکی که دارای کانکتور مطابق پورت گوشی شما است، استفاده کنید. برای مثال سری تولیدی PowerLine و PowerLine Plus از برند انکر دارای تنوع بسیاری هستند که دست شما را در خرید باز می‌گذارد.

راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر

کابل شارژر مسافرتی مناسب برای گوشی شیائومی

برند شیائومی که امروزه محصولات آن را بیشتر در دست مصرف‌کنندگان می‌بینیم، اخیرا با ارائه یک فناوری جدید به نام قابلیت توربو شارژ «Turbo Charge» توانسته گام متفاوتی را در زمینه پشتیبانی فست شارژ توسط تجهیزات الکتریکی مخصوصا کابل شارژر مسافرتی و آداپتور بردارد. پس اگر گوشی همراه شما نیز مجهز به قابلیت توربو شارژ است، پیشنهاد می‌شود که حتما به دنبال کابل‌های سازگار با این نوع قابلیت باشید تا بتوانید به راحتی جریان و مقدار ولتاژ مورد نیاز دستگاهتان را به آن برسانید.
لازم به ذکر است که عموم گوشی‌های شیائومی که به این فناوری مجهز هستند، خودشان شارژر و کابل شارژر مخصوص خود را در جعبه فروش‌شان دارند؛ اما حتی اگر دلتان می‌خواهد که از نمونه‌های دیگر حاضر در بازار استفاده کنید، برندهای با کیفیت انکر، ریمکس و باسئوس گزینه‌های خوبی را در دسترس شما قرار می‌دهند. مثلا سری PowerLine Plus II انکر با داشتن جدیدترین فناوری های حال حاضر جهان گزینه خوبی برای شما به حساب می‌آید.

راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر

کابل شارژر مسافرتی مناسب برای گوشی آیفون

راحتی و سرعت بالای شارژ یکی از مهم‌ترین معیارهای یک کابل شارژر مسافرتی مخصوصا برای گوشی آیفون به حساب می‌آید. از آنجایی که هرچقدر مدل گوشی‌های آیفون بالاتر می‌رود، قدرت باتری گوشی نیز افزایش پیدا می‌کند. پس مهم است که ما شارژر و کابل شارژری را تهیه کنیم که بتواند این مقدار از ولتاژ را تبدیل کرده و از خود عبور دهد. هزینه بالای خرید و حتی تعمیرات این نوع گوشی‌ها و با توجه به این که خدمات این برند در داخل ایران به صورت محدودتر از سایر برند‌ها در دسترس است. باعث شده تا مصرف‌کنندگان لوازم جانبی این تلفن‌های هوشمند، در انتخاب کالاهایی نظیر کابل شارژر مسافرتی که ارتباط مستقیم با سیستم سخت‌افزاری گوشی دارند، حساسیت بیشتری را به خرج دهند.

یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های مورد توجه در خرید کابل شارژر این نوع گوشی‌ها داشتن تاییدیه MFi است که اثبات می‌کند این کالا با محصولاتی نظیر گوشی‌های هوشمند شرکت اپل سازگاری دارد. از برندهایی که در حال حاضر توانسته این تاییدیه را دریافت کند، برند خوشنام انکر است. البته برند باسئوس با ارائه محصولات با کیفیت و متنوع نیز حرفی برای گفتن در این زمینه دارد.

راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر

کابل شارژر مسافرتی مناسب برای گوشی نوکیا

نوکیا از شرکت‌های تولیدکننده لوازم الکترونیکی از جمله تلفن همراه است که همه ما با نمونه‌های قدیمی و مستحکم این شرکت که چندین سال قبل از پررنگ‌تر شدن حضور گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شد، آشنا هستیم. با اینکه این شرکت، امروزه با پیشگیری روند جدید سعی دارد تا همه محصولات خود را به پورت‌های پیشرفته نوع C مجهز کند؛ اما همچنان پورت‌های قدیمی و سوزنی در انواع نمونه کالاهای این شرکت جایگاه خاص خود را دارد. همچنین در برخی مدل‌ها از نسل جدید گوشی‌های نوکیا، شاهد حضور پورت کابل شارژر مسافرتی نوع Micro USB نیز هستیم.

با در نظر داشتن این مسئله که بهترین نوع کابل شارژر مسافرتی هر نوع گوشی، همان نمونه حاضر در جعبه فروش است، شما همچنین می‌توانید نمونه‌های دیگری را نیز از برندهای آکی و باسئوس که با پورت گوشی شما هماهنگ باشد، تهیه کنید.

راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر

کابل شارژر مسافرتی مناسب برای گوشی هوآوی

برند هوآوی از آن دسته برندهایی است که اگر از مصرف‌کنندگان کالاهای این شرکت باشید، متوجه کیفیت بالای محصولات آن شده‌اید. به همین دلیل بهترین نمونه کابل شارژر مسافرتی متناسب با انواع گوشی‌های هوآوی همان شارژر و کابل مختص شرکت سازنده است که در جعبه‌های فروش و نمایندگی‌های معتبر آن یافت می‌شود. یافتن بهترین و مناسب‌ترین نوع کابل شارژر سازگار با این دسته گوشی‌ها، نسبت به گوشی‌های دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که محصولات برند هوآوی نیز مانند محصولات سامسونگ، از لحاظ عمر باتری بسیار آسیب پذیر هستند.

پس اگر کابل شارژر مسافرتی خاصی تهیه کردید و متوجه شدید که شارژ شدن گوشی شما کمی غیر معمولی طول میکشد، باید به اصالت کالا شک کنید و نسبت به تعویض کابل و شارژر اقدام کنید. نمونه‌های قابل اعتماد زیادی از سوی برندهایی نظیر ریمکس، انکر و ای دیتا برای استفاده شما ارائه شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خاطر خود را از آسیب رسیدن به باتری گوشی‌تان راحت کنید.

راهنمای خرید کابل شارژر برای سفر

اثرات استفاده از کابل شارژر مسافرتی غیراستاندارد

دلیل اینکه عموم ما به کیفیت کابل شارژر مسافرتی اهمیت می‌دهیم چیست؟ آیا تنها توجه به کیفیت آداپتور که وظیفه تبدیل ولتاژ را بر عهده دارد، کافی نیست؟ مگر کابل شارژر تنها نقش یک مسیر عبور دهنده جریان را برای ما بازی نمی‌کند؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که مهم نیست که آداپتور و مبدل برق شما چقدر عالی باشد، تازمانی که یک مسیر صحیح به وسیله یک کابل شارژر مسافرتی مناسب برای انتقال جریان و داده در کار نباشد، هم شارژر و هم دستگاه الکترونیکی شما آسیب می‌بیند.

کابل شارژر غیر استاندارد می‌تواند برای شما نتیاج مخربی را به همراه داشته باشد که در ادامه به شرح چند نمونه از آن می‌پردازیم. کابل شارژر مسافرتی در هر نوعی، در طول سیم خود افت ولتاژ دارد و میزان جریان عبوری آن وابسته به ضخامت سیم کابل است. پس اگر طول سیم بیشتر از حد مجاز یا ضخامت سیم کمتر از حد استاندارد باشد. ولتاژ تا حد زیادی کم می‌شود و باتری شما با ولتاژی کمتر از مقدار مورد نیاز خود شارژ می‌شود که در مدت طولانی، باعث خراب شدن باتری می‌گردد.

از دیگر عوامل سرعت بخش این مسئله جنس نامناسب کابل شارژر مسافرتی است که اگر از فلزهای نامناسب برخوردار باشد، می‍تواند روند را بسیار تندتر کند. این موضوع در حالی است که استفاده از کابل شارژر مسافرتی استاندارد باعث عملکرد صحیح آداپتور شده و عمر باتری را افزایش می‌دهد. از دیگر اثرات منفی استفاده از کابل غیراستاندارد، آسیب دیدن IC گوشی است که از مهم‌ترین اجزای وسایل الکترونیکی شما به حساب می‌آید و می‌تواند به وسیله کابل نامناسب، صدمات جبران ناپذیری متوجه این قطعه شود.

همچنین درصورت استفاده کابل شارژر مسافرتی نامناسب، شاهد داغ شدن سیم کابل خواهیم بود که وضعیت را بدتر می‌کند. به علاوه، استفاده از کابل نامطلوب سرعت انتقال اطلاعات را نیز کاهش می‌دهد. از این رو لازم است تا در خرید یک کابل شارژر استاندارد بیشترین حد از حساسیت را به خرج دهیم.

بهترین کابل شارژر مسافرتی

شناختن بهترین نوع از کابل‌های شارژر که عضو غیر قابل انکار تجهیزات الکترونیکی برای سفر به شمار می آید، بسیار مهم است. چرا که تاثیرات این قطعه به وضوح بر روی سلامت دستگاه و سرعت انتقال داده مشهود است. انتخاب بهترین کابل شارژر مسافرتی مسئله‌ای است که وابستگی زیادی به مدل گوشی همراه یا به طور کلی وسیله الکترونیکی شما دارد. از این رو بهترین راه برای شناختن بهترین کابل شارژر و فهمیدن ویژگی‌های آن، مراجعه به کاتالوگ داخل جعبه فروش است. همچنین می‌توانید این نوع اطلاعات را در سایت برند سازنده وسیله الکترونیکی هم بیابید.

اصولا بهترین نوع کابل شارژر مسافرتی که بتواند بیشترین بهره‌وری را به شما بدهد همان نمونه ساخته شده توسط خود برند تولیدکننده گوشی است که به عنوان جنس اصل درون جعبه گوشی وجود دارد. یا توسط نمایندگی‌های معتبر به فروش می‌رسد. به‌طوری‌که اگر گوشی شما از برند اپل است بهتر است از انواع کابل‌های لاتنینگ ساخت شرکت اپل با تعداد پین‌های متفاوت استفاده کنید. مدل‌های غیر از آیفون نظیر گوشی‌های سامسونگ، شیائومی، هوآوی و هر تلفنی همراه هوشمندی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند .و همچنین ساخت ۲۰۱۵ به بعد هستند، بهتر است با انواع کابل شارژر مسافرتی تایپ C جفت شوند.

به‌علاوه کابل شارژر مسافرتی میکرو یواسیبی نیز برای گوشی‌های اندرویدی قدیمی‌تر کاربرد دارند. از طرفی، ممکن است شما در پیدا کردن شارژر و کابل اصل دچار مشکل شوید. اما نگران نباشید چرا که می‌توان درمیان برندهای تولید کننده کابل شارژر مسافرتی نیز بهترین نمونه کالا را که با دستگاه شما همخوانی داشته باشد، پیداکرد.

نکات مهم در خرید کابل شارژر مسافرتی

برای خرید یک کابل شارژر مسافرتی مناسب، نکات بسیاری در خصوص بررسی کیفی و ظاهری این محصول وجود دارد که در صورت رعایت نشدن می‌توانند اثرات مخربی با خسارت‌های بالا را متوجه دستگاه الکترونیکی شما کنند. در این بخش به مرور مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

حتما تا به حال هوس خرید یک کابل شارژر مسافرتی معمولی که اتفاقا قیمت کمی نیز دارد و در فروشگاه‌های عادی و حتی مترو فروخته می‌شوند، به دل شما افتاده است. اما باید گفت که این نمونه‌ها در کنار کیفیت کم و به وجود آوردن آسیب‌های جدی، دوام چندانی هم ندارند و منجر به خسارت مالی نیز می‌شوند. پس برای جلوگیری از این مشکل بهتر است ابتدا محصول خود را از معتبرترین فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و یا نمایندگی‌ها تهیه کنید.
تست صحت و نحوه کارکرد یک کابل شارژر مسافرتی استاندارد تنها در زمانی مشخص می‌شود که آن را به صورت عینی آزمایش کرده و نتیجه را مشاهده کنید؛ از این رو بهتر است از فروشنده محصول تا ۲۴ ساعت مهلت بگیرید تا با انجام آزمون درستی، از عملکرد کالای خریداری شده مطمعن شوید.
بررسی کابل شارژر مسافرتی از لحاظ ظاهری یعنی چک کردن سلامت سیم، کیفیت ساخت و تطابق کامل دو طرف کابل با پورت‌های خارجی دستگاه الکترونیکی مدنظر که مانند دیگر بررسی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
عموم کابل‌های شارژر موجود در بازار از جنس PVC و پلاستیک هستند که این یعنی استحکام چندانی در برابر کشیدگی و قطع شدن ندارند و از آن بدتر اینکه بدون داشتن محافظ یا رابط تقویتی در قسمت‌های مرتبط با کانکتورها و در طول سیم، راهی بازار می‌شوند. در این موارد بهتر است از کابل شارژر مسافرتی استفاده کنید که دارای روکش بافته شده از جنس نایلون برروی سیم کابل باشد.
دقت کنید که وسیله الکترونیکی شما، چه مقدار ولتاژ ورودی را برای شارژ شدن صحیح نیاز دارد و حتما آن را با ولتاژ قابل عبور از کابل شارژر مسافرتی که قصد خریدش را دارید، تطابق دهید.
سعی کنید طول کابل شارژر مسافرتی خود را معقول انتخاب کنید. کابل‌های شارژر در اندازه‌های ۰.۵، ۱، ۱.۵ و ۲ متری تولید می‌شوند؛ اما کابل‌های خیلی کوتاه، راحت نیستند و در صورت دور بودن پریز ما را اذیت خواهند کرد و از طرفی، کابل‌های با طول زیاد، سرعت شارژ را پایین می‌آورند. بهترین طول برای کابل شارژر مسافرتی ۱ الی ۱.۵ متر است.
اگر وسایل الکترونیکی و مخصوصا گوشی هوشمند شما توانایی پشتیبانی از قابلیت فست شارژ را دارد، بهتر است از کابلی استفاده کنید که بتواند این مقدار از جریان را بدون مشکل هدایت کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

همدردی مردم افغانستان با ایرانی‌ها در فضای مجازی