وزیر خارجه ارمنستان: خطر تشدید تنش با جمهوری آذربایجان وجود دارد


وزیر خارجه ارمنستان: خطر تشدید تنش با جمهوری آذربایجان وجود دارد

وزیر خارجه ارمنستان روز سه شنبه نسبت به تشدید تنش با جمهوری آذربایجان هشدار داد.

وزیر خارجه ارمنستان: خطر تشدید تنش با جمهوری آذربایجان وجود دارد

به گزارش راهبرد معاصر؛ «آرات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان روز سه شنبه گفت خطر تشدید تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس» میرزویان درباره احتمال تنش با باکو گفت: «فکر می‌کنم خطر تشدید تنش‌ها حتی در این لحظه وجود دارد. دستکم لفاظی‌هایی که در مصاحبه رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان شاهد بودیم، حتی برای لحظه‌ای به ما اجازه نمی‌دهد که غافل شویم.»

ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از دو جنگ خونین در آستانه توافق صلح قرار گرفته‌اند و اخیرا مقام‌های دو کشور مواضعی را در حمایت از پیشبرد مذاکرات صلح اتخاذ کردند هرچند که هنوز سران باکو سیگنال‌های منفی ارسال می‌کنند.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در اولین روز سال ۲۰۲۴ گفت: «رهبری ارمنستان باید از درس‌های تاریخی نتیجه‌گیری درستی بگیرد و به گونه‌ای رفتار کند که ما را خشمگین نکند.»

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان افزود: «در تلاش بودیم تا این موضوع را به ارمنستان بفهمانیم که هر لحظه می‌توانیم عملیات انجام دهیم.»

او ادامه داد: «به نظر من این باید درس عبرتی نه تنها برای ارمنستان، بلکه برای دیگران باشد که نمی‌توان با زبان تهدید با ما صحبت کرد.»

میرزویان در ادامه سخنان روز سه شنبه خود گفت: «الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه خود ادعا‌های ارضی صریح علیه ارمنستان ارمنستان مطرح کرده است. ما دیدیم که آن‌ها شهر‌ها و استان‌های ارمنی را با نام‌های تحریف شده صدا می‌زنند و تقریباً کل خاک جمهوری ارمنستان را آذربایجان غربی می‌نامند.»

وی ادامه داد: «همیشه احتمال تشدید وجود دارد. آیا این احتمال در طول انتخابات جاری در کشور‌های مختلف افزایش می‌یابد؟ منطقی است که اینطور فکر نکنیم.»

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ در پارلمان این کشور اظهار داشت، تمام اقدامات دولت و حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان است.

پاشینیان اظهار داشت: «در مورد اطلاعیه‌های رسمی جمهوری آذربایجان، من به آن‌ها پاسخ داده‌ام. باید بگویم که باکو در پاسخ به درخواست‌های طرف ارمنی دو استدلال متقابل ارائه می‌کند.» / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا