چین: از توسعه روابط ایران و پاکستان استقبال می‌کنیم


چین: از توسعه روابط ایران و پاکستان استقبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به بیانیه مشترک ایران و پاکستان برای بازگشت روابط به سطح کامل، گفت: پکن از توسعه روابط تهران و اسلام آباد استقبال می‌کند.

چین: از توسعه روابط ایران و پاکستان استقبال می‌کنیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه سوم بهمن) در واکنش به صدور بیانیه مشترک ایران و پاکستان، اظهار داشت: پکن از توسعه روابط تهران و اسلام آباد استقبال می‌کند.

این اظهارات در زمانی بیان شد که وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در چند روز اخیر طی تماس‌های تلفنی با یکدیگر یک بیانیه مشترک مبنی بر پایان تنش‌های سیاسی میان دو کشور را صادر و توافق کردند که سفیران دو کشور تا روز جمعه (ششم بهمن) به محل خود برگرداند.

در این بیانیه همچنین آمده است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به دعوت همتای پاکستانی خود قرار است روز دوشنبه (نهم بهمن) به اسلام آباد سفر کند.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین روز گذشته تاکید کرد که تهران و اسلام آباد دو دوست خوب پکن هستند.

وی با اشاره به اینکه چین همواره متعهد به حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی است، افزود: ما از ایران و پاکستان برای حل اختلافات خود از طریق گفتگو و رایزنی حمایت می‌کنیم.

وانگ خاطرنشان کرد که پکن مایل به ایفای نقش مثبت و سازنده در بهبود روابط دو کشور بر اساس نیاز‌های تهران و اسلام‌آباد است.

طی سال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران نگرانی‌های جدی خود را در خصوص پشتیبانی مالی، اطلاعاتی و لجستیکی برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و هم پیمانان منطقه‌ای آنان از اشرار، گروه‌های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر برای ناامن‌سازی مرز‌های مشترک ایران و پاکستان به مسوولان همسایه شرقی منتقل کرده است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...