دستگیری سرکرده باند حرفه‌ای قاچاقچیان چوب در شمال کشور


دستگیری سرکرده باند حرفه‌ای قاچاقچیان چوب در شمال کشور

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نور از دستگیری سرکرده باند حرفه‌ای قاچاقچیان چوب جنگلی در این شهرستان خبر داد

دستگیری سرکرده باند حرفه‌ای قاچاقچیان چوب در شمال کشور

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق طهماسب پور افزود: متخلف دستگیر شده سابقه شرارت و قاچاق چوب داشته که با همراهی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و پلیس امنیت اقتصادی و آگاهی در قالب رزمایش مشترک شامگاه دوشنبه هفته جاری و بامداد امروز دستگیر شد.

وی اظهار کرد: این قاچاقچی پس از پرونده سازی و سیر مراحل قانونی برای رسیدگی به تخلفات او به دستگاه قضایی شهرستان معرفی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نور گفت: با توجه به شناسایی سرنخ‌هایی از این باند متخلف، تعداد دیگری از افراد هم با این باند همکاری داشته اند که به زودی شناسایی و دستگیر خواهند شد.

طهماسب پور با اعلام آنکه در جریان این رزمایش از کارگاه‌های چوب بری بازدید شد، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌های رزمایش که چندین بار در سال برگزار شده است، آمادگی نیرو‌ها و همچنین ناامن کردن فضای قاچاق برای متجاوزان به منابع طبیعی در این منطقه بوده است.

طبق گزارش‌های رسمی، در ۲ شهرستان عباس آباد و نور غرب مازندران بیشترین دست اندازی و قاچاق چوب جنگلی از سوی افراد متخلف انجام می‌گیرد.

فرماندار نور به تازگی در گزارشی به ایرنا ضمن ابراز نگرانی از روند فزاینده قاچاق چوب در این شهرستان خواستار توجه مسوولان استانی به منظور پیشگیری از این چالش ادامه دار این منطقه شده است.

منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور مسوولیت حفاظت، احیا و بهره برداری حدود ۲۳۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی را برعهده دارد.

شهرستان نور با برخورداری از پنج نقطه شهری و بیش از ۱۰۰ نقطه روستایی و جمعیتی دست کم ۱۲۵ هزار نفر در غرب استان مازندران قرار دارد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !