بورل به باکو هشدار داد؛ ادعای علی‌اف نگران‌کننده است


بورل به باکو هشدار داد؛ ادعای علی‌اف نگران‌کننده است

«ادعا‌های ارضی اخیر علی اف رئیس‌جمهوری آذربایجان بسیار نگران‌کننده است. هرگونه نقض تمامیت ارضی ارمنستان غیرقابل قبول بوده و پیامد‌های جدی برای روابط ما با (جمهوری) آذربایجان دارد.»

در پایان جلسه دیروز (۲ بهمن) شورای امور خارجه اتحادیه اروپا، جوسپ بورل در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اعضای این اتحادیه با ایده مشارکت جمهوری آذربایجان در مذاکرات صلح و حل و فصل مسائل مربوط به روابط با ارمنستان، موافقت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، وی افزود: ادعا‌های ارضی اخیر علی اف رئیس‌جمهوری آذربایجان بسیار نگران‌کننده است. هرگونه نقض تمامیت ارضی ارمنستان غیرقابل قبول بوده و پیامد‌های جدی برای روابط ما با (جمهوری) آذربایجان دارد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیروز با بیان اینکه در روند صلح، ایروان آماده است برای نداشتن ادعا‌های ارضی نسبت به خاک جمهوری آذربایجان تضمین دهد و از این کشور نیز همین انتظار را دارد، تاکید کرد: از باکو می‌خواهیم تضمین دهد که ادعای ارضی نسبت به ارمنستان ندارد.

پیشتر نیز پیتر استانو سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا پیام‌های واضحی به جمهوری آذربایجان ارسال کرده مبنی بر اینکه هرگونه نقض تمامیت ارضی ارمنستان غیرقابل قبول بوده و پیامد‌های جدی برای روابط باکو و بروکسل خواهد داشت.

پیش از این علی اف گفته بود که نیرو‌های این جمهوری از مناطقی که در درگیری با نیرو‌های ارمنستان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تصرف کرده‌اند، خارج نمی‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی