مخارج هولناک زندگی معلولان نخاعی


مخارج هولناک زندگی معلولان نخاعی

هزینه درمانی بهداشتی معلولان دارای ضایعه نخاعی ماهانه ۳ تا ۱۲ میلیون تومان برایشان تمام می‌شود، اما فقط ۲ میلیون تومان از سازمان بهزیستی کمک‌هزینه دریافت می‌کنند.

سالانه ۲۵۰۰ نفر دارای ضایعه نخاعی به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور اضافه می‌شوند و درمجموع ۳۳ هزار فردِ دارای ضایعه نخاعی تحت پوشش این سازمان قرار دارند. آمار این دسته از معلولان در کشور بیشتر از این رقم است، اما تعدادی از آن‌ها به دلیل داشتن توانایی مالی، زیر پوشش سازمان بهزیستی نیستند و از کمک‌های آن استفاده نمی‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، البته کمک‌های سازمان بهزیستی کفاف حتی یک‌دهم نیاز‌های بهداشتی و درمانیِ آسیب‌دیدگان ضایعه نخاعی را هم نمی‌دهد. این افراد ماهانه حدود ۱۰ میلیون تومان برای نیاز‌های درمانی و بهداشتی خود مثل خرید اقلام بهداشتی، رفتن نزد پزشک، انجام آزمایشات مختلف، انجام سونوگرافی و ... هزینه می‌کنند، اما فقط ۲ میلیون تومان از سازمان بهزیستی کمک‌هزینه دریافت می‌کنند. این ۲ میلیون تومان شامل ۳ فقره مستمری، کمک‌هزینه خرید اقلام بهداشتی و حق پرستاری است.

حمایت نشدن این گروه که جزو معلولان شدید و بسیار شدید محسوب می‌شوند، باعث شده زندگی آن‌ها بسیار سخت بگذرد و خودشان و خانواده‌های آن‌ها دچار مشکلات مالی و روانی متعددی شوند.

مخارج هولناک زندگی معلولان نخاعی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا