خرید املاک مشهد با ترفند صلح نامه توسط اتباع / زهدی: غیرقانونی است با متخلفان به شدت برخورد می‌شود


خرید املاک مشهد با ترفند صلح نامه توسط اتباع / زهدی: غیرقانونی است با متخلفان به شدت برخورد می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، واسطه‌ها و دلالان در مشهد کاسبی خوبی به راه انداختند چه در حوزه خرید ملک برای اتباع و چه در حوزه گردشکری سلامت. این شهر با جاذبه‌های فراوانی که دارد نتوانسته...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، واسطه‌ها و دلالان در مشهد کاسبی خوبی به راه انداختند چه در حوزه خرید ملک برای اتباع و چه در حوزه گردشکری سلامت. این شهر با جاذبه‌های فراوانی که دارد نتوانسته سهم خود را از این همه درآمدزایی را محقق کند. مشهد به دلیل ویژگی‌های زیارتی و گردشگری که دارد مورد استقبال گردشگران مسلمان قرار گرفته و سالانه حدود ۲۰ میلیون زائر به این شهر می‌آیند به علاوه اینکه این شهر حدود ۵۰۰ هزار تبعه افغانستانی را در خود جای داده است.

«مشهد» مقصد گردشگری سلامت

پتانسیل‌هایی که این شهر به واسطه حضور گردشگران و سرمایه‌گذاری اتباع دارد بدون برنامه‌ریزی در حال تلف شدن است. چرا که توسعه استان وابسته به گردشگری زیارتی بوده و اکنون با جذب «گردشگری سلامت» هم با ایجاد بستر‌های اسکان برای تفریح و زیارت زائران مهیا شده که مورد توجه مدیران قرار نگرفته است.. به همین دلیل در راستای کمرنگ بودن نظارت‌های دولتی "واسطه ها"جولان می‌دهند و به دلیل سود بیشتر، متقاضیان جراحی‌های زیبایی را به پزشکان غیر متخصص معرفی می‌کنند و برایشان صلاحیت و تخصص پزشک مهم نیست.

از سویی دیگر همین دلال‌ها در حوزه خرید ملک برای اتباع افغان و اعراب واسطه گری‌هایی می‌کنند و با گرفتن مبالغ هنگفتی از مدارک افراد دیگر برای خرید ملک سواستفاده می‌کنند که در سایه بی‌توجهی مسئولین بازار پرسودی برای آنان ایجاد کرده.

واسطه گری ملک برای« اتباع » غیر قانونی است

فعالان اجتماعی مشهد خبر می دهند که اتباع افغانستانی در مشهد و بخصوص حاشیه آن در حال خرید املاک هستند. خرید ملک به اتباع طبق قانون مجاز نیست و این فعالان می گویند که اتباع با واسطه اقدام به خرید ملک به شکل صلح نامه می کنند.

«محمد زهدی» معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی در مورد خرید ملک برای اتباع و نوع برخوردی که با این اقدام در حال انجام است به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: این کار غیر قانونی است و اتباع اجازه خرید ملک در کشور را ندارند.

زهدی در برخورد با اتباع غیر مجازی که توسط واسطه‌ها اقدام به خرید ملک در این استان می‌کنند، گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر از اتباع افغانستان در این استان اسکان دارند که تمایل دارند در حوره خرید ملک اقداماتی داشته باشند اما به دلایل قانونی در کشور هیچ یک از اتباع چه افغانستانی چه عرب‌ها اجازه خرید ملک ندارند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی با هشدار به واسطه‌ها در این امر بیان کرد: در صورت مشاهده چنین اقدامی از سوی آن‌ها و واسطه گری‌هایی که در این معاملات آن‌ها را کمک می‌کنند به شدت برخورد قضایی خواهند شد.

وی در ادامه افزود: افرادی با واسطه‌گری تلاش می‌کنند اتباع را در این معاملات کمک کنند. اخیراً گروهی برای شناسایی این افراد راه‌اندازی شده در همین راستا دستورالعملی به اتحادیه املاک استان ابلاغ شده که در آن اعضای اتحادیه اکیدا از هر گونه معاملاتی با اتباع منع شده‌اند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی افزود: سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی اتباع در چارچوب قانون مشکلی ندارد.


خرید املاک مشهد با ترفند صلح نامه توسط اتباع / زهدی: غیرقانونی است با متخلفان به شدت برخورد می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی