درباره ماتریالیسم دیالکتیک


درباره ماتریالیسم دیالکتیک

نویسنده: جمعی از کارگران، دهقانان و سربازان چین مترجم: رشیدیان مقدمه: "درباره ماتریالیسم دیالکتیک" بوسیله جوانان تحصیلکرده ای که در روستا ساکن شده اند و بوسیله کارگران دهقانان و سربازان و کادرهای پائین نوشته شده است. مائوتسه دون بما آموزش می دهد:...

نویسنده: جمعی از کارگران، دهقانان و سربازان چین
مترجم: رشیدیان

مقدمه:
"درباره ماتریالیسم دیالکتیک" بوسیله جوانان تحصیلکرده ای که در روستا ساکن شده اند و بوسیله کارگران دهقانان و سربازان و کادرهای پائین نوشته شده است. مائوتسه دون بما آموزش می دهد: "فلسفه را از سالنهای کنفرانس و کتابهای فلسفه آزاد کنید تا به یک سلاح پولادین در دست های توده ها تبدیل شود." با این روحیه است که ما کوشش کردیم تا مفاهیم اساسی ماتریالیسم دیالکتیک را با استفاده از زبانی ساده و بکمک تجارب ویژه خود کارگران، دهقانان و سربازان توضیح دهیم. کتاب به ۱۶ فصل تقسیم شده و هر کدام از آنها یک مفهوم اساسی را در سطوح مختلف مورد بررسی قرار می دهد. برای تنظیم این کتاب بنحوی مطلوب، ما یک گروه برپایه وحدت سه گانه، مرکب از فعال ترین عناصر از بین کارگران و دهقانان که فلسفه را مطالعه می کنند، کارگران زمینه فلسفه و کادرهای رهبری تشکیل دادیم که در کل بیست و پنج نفر را در بر میگرفت. کارگران و دهقانان در تهیه اصول تنظیم کتاب و طرح کلی آن شرکت کرده و با دقت و جدیت دست نویسهای متوالی را مطالعه کرده و پیشنهاداتی برای تصحیح آن ارائه و در کار بازبینی نسخه نهایی نیز شرکت نموده اند.
در تمام این مدت ما از کمکها و تشویقهای مکرر کارگران، دهقانان، سربازان و نیزکارگران زمینه فلسفه شهرهای پکن و "تیان جین" سود برده ایم و در اینجا از آنها تشکر میکنیم .
تنظیم این کتاب بوسیله کارگران زمینه فلسفه هدایت شده است. با توجه به ضعف سطح سیاسی، ایدئولوژیکی و تئوریک ما و شناخت اندک ما از تولید و علوم طبیعی، امکان رخ دادن خطا و ضعف هایی در متن وجود دارد. امیدواریم رفقای خواننده ما را از انتقادات و تصحیحات لازم آگاه نمایند. گروه تالیف شهرداری تیانجین که این کتاب را تنظیم کرده است.
نوامبر ۱۹۷۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)