سوء قصد به جان نامزد‌های انتخاباتی در پاکستان


سوء قصد به جان نامزد‌های انتخاباتی در پاکستان

همزمان با تشدید رقابت انتخابات مجلس ملی پاکستان، خشونت‌های انتخاباتی نیز در مناطق مختلف این کشور افزایش یافته و در تازه‌ترین حوادث می‌توان به سوء قصد به جان سه نفر از نامزد‌های احزاب اشاره کرد.

سوء قصد به جان نامزد‌های انتخاباتی در پاکستان

به گزارش راهبرد معاصر؛ نمایندگان احزاب در حمله امروز شبه نظامیان در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان جان سالم بدر بردند.

انتخابات عمومی در پاکستان قرار است ۱۹ بهمن برگزار شود و برخی از احزاب نسبت به تشدید اوضاع امنیتی بویژه در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان نگران هستند و حتی قطعنامه تعویق در زمان برگزاری انتخابات در مجلس سنای پاکستان تصویب شده است.

پلیس در ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کرد که رشید دشتی نماینده سابق مجلس ایالتی و نامزد فعلی برای انتخابات مجلس ملی در حمله مسلحانه مهاجمان ناشناس جان سالم بدر برد. همچنین نور الدین نوشیروانی در منطقه خاران این ایالت از سوء قصد نجات یافت.

کاروان نامزد انتخاباتی حزب جمعیت علمای اسلام در منطقه لاکی مروت واقع در ایالت خیبرپختونخوا نیز هدف تیراندازی مهاجمان ناشناس قرار گرفت. پیر فواد ذاکر در این حمله جان سالم بدر برد.

گروه تروریستی داعش خوراسان ماه‌های اخیر حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) را به دلیل حضور در انتخابات آتی پاکستان تهدید به حمله کرده بود.

بیستم دیماه امسال ۲ نامزد انتخاباتی به ترتیب در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان درپی حمله شبه نظامیان کشته و زخمی شدند. یک روز بعد از آن یکی از مسوول حزب عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان در شمال غرب این کشور کشته شد.

حملات مسلحانه علیه چهره‌های سیاسی و نامزد‌های انتخاباتی در پاکستان درحالی شدت گرفته که این کشور تا ۱۸ روز دیگر شاهد برگزاری انتخابات عمومی خواهد بود، روندی که تهدید‌های فزاینده تروریستی بر آن سایه افکنده است. طی هفته‌های اخیر حمله عناصر تروریستی به نیرو‌های امنیتی در ایالت خشونت زده خیبرپختونخوا نیز افزایش یافته است.

انتخابات آتی پاکستان روز ۸ فوریه ۲۰۲۳ مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این انتخابات رای‌گیری برای مجلس ملی و ۴ مجلس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان را شامل می‌شود. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق