در صورت ابلاغ اعتبارات استانی؛ سیستم روشنایی تمامی محورهای مواصلاتی انجام می شود


در صورت ابلاغ اعتبارات استانی؛ سیستم روشنایی تمامی محورهای مواصلاتی انجام می شود

کارشناس ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان،گفت: با توجه با هزینه‌های بالای نصب روشنایی و علیرغم عدم الزام آیین‌نامه‌های ایمنی به نصب روشنایی در تمامی محورها بخصوص محور زنجان _دندی، در صورت ابلاغ اعتبارات استانی اقدام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،علیرضا کرمی، با اشاره به اجرای سیستم روشنایی در راه‌های برون شهری اظهار کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان متولی ایمن‌سازی راه‌ها، احداث سیستم روشنایی با اولویت‌بندی در نقاط پرحادثه مثل گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر، تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح را اجرا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: روشنایی عوارضی زنجان_قزوین، روشنایی رمپ و لوپ‌های تقاطع زنجان _بیجار و آزادراه زنجان _تبریز به طول ۲.۷ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد انجام شد.

کارشناس ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: تقاطع‌های مه‌گیر محور زنجان_قره پشتلو نیز که جزو پروژه‌های مصوب سفر اول رییس جمهور به استان زنجان بود در ۱۰ تقاطع به صورت کامل صورت گرفت.

کرمی همچنین به ۱۰۳ کیلومتر از حوزه استحفاظی زنجان_قزوین اشاره کرد و افزود: ۴۰ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین و ۳۶ کیلومتر از روشنایی زنجان_تبریز نصب شده و در صورت تامین اعتبار ادامه خواهد داشت.

وی درباره اولویت راهداری در نصب سیستم روشنایی در راه‌های برون شهری گفت: اولویت ارتقای ایمنی راه‌ها با اجرای سیستم روشنایی در تقاطع‌ها و نقاطی است که تعداد تصادفات رخ داده آن محل را به نقطه پرحادثه تبدیل کرده است.

کارشناس ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان درباره اجرای سیستم روشنایی در سایر محورهای مواصلاتی نیز عنوان کرد: با توجه با هزینه‌های بالای نصب روشنایی و علیرغم عدم الزام آیین‌نامه‌های ایمنی به نصب روشنایی در تمامی محورها بخصوص محور زنجان _دندی، در صورت ابلاغ اعتبارات استانی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟