سال اژدها،سخت برای کارگران/ رئیس جمهور به تعیین دستمزد کارگران ورود کند/ نمایندگان با طرح دو فوریتی اشتباه شان را اصلاح کنند


سال اژدها،سخت برای کارگران/ رئیس جمهور به تعیین دستمزد کارگران ورود کند/ نمایندگان با طرح دو فوریتی اشتباه شان را اصلاح کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آیت اسدی عضو شورای عالی کار در واکنش به وضعیت کارگران در سال آینده به خبرنگار رکنا گفت: در زمینه تعیین حقوق و دستمزد کارگران هم دولت هم مجلس بد عمل کردند و...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آیت اسدی عضو شورای عالی کار در واکنش به وضعیت کارگران در سال آینده به خبرنگار رکنا گفت: در زمینه تعیین حقوق و دستمزد کارگران هم دولت هم مجلس بد عمل کردند و سال آینده کارگران با تورم بالایی که ایجاد می‌شود سال سختی را خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: تصویب افزایش یک درصدی مالیات ارزش افزوده و افزایش سن بازنشستگی بر جامعه کارگری فشار اقتصادی بیشتری تحمیل می‌کند. هر چند که بسیاری از نمایندگانی که درتصویب افزایش سن بازنشستگی نقش داشتند بعد از اینکه با اعتراض جامعه کارگری مواجه شدند اعلام برائت کردند و گفتند ما حواسمان نبوده و خیلی کارشناسی نکردیم و اشتبا‌هاً به این طرح رای مثبت داده‌ایم . به این نمایندگان باید گفت، الان که متوجه اشتباه خود شده اید چرا جبران نمی کنند. با یک طرح دو فوریتی اشتباهشان را اصلاح کنند.

مجلس به جیب کارگران شبیخون زد!

این عضو شورایعالی کارگری درباره اقدامات اخیر مجلس شورای اسلامی به رکنا گفت: مجلس کلیات بودجه دولت را به بهانه در نظر نگرفتن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگی رد کرد. در مرحله دوم این کلیات با تصویب یک درصد ارزش افزوده تأیید شد و به صورت آشکارا در این مرحله با تصویب یک درصد، به جیب کارگران شبیخون زد.

حداقل انتظارمان از دولت این است که از کسی که زیر خطر فقر است مالیات نگیرد

وی در انتقاد به مواضع نمایندگان مجلس افزود: این چه مجلسی است که عصاره ملت در آن به بدنه ملت نارو می‌زنند. وقتی هزینه‌های مردم بالا می‌رود و خط فقر تغییر می‌کنند حداقل انتظارمان از دولت این است که از کسی که زیر خطر فقر است مالیات نگیرد و حتی کمک معیشتی هم داشته باشد نه اینکه بیاییم و یک درصد ارزش افزوده هم به این کسورات بیفزاییم.

حقوق را بر اساس نرخ تورم تصویب کنند

اسدی بیان کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم در این کلیات حقوق کارکنان دولت را بر اساس قوانین خدمات کشوری که خودشان تصویب کردند و بر اساس نرخ تورم تصویب کند دست شورایعالی کار باز می‌شود و می‌تواند افزایش کند و دیگر اینکه از کارگری که زیر خط فقر است مالیات نگیرد. البته از این مجلس چیزی در نمیاد و مجلس آینده هم که اصلاً معلوم نیست تشکیل شود یا خیر.

رئیس جمهور به حقوق کارگران ورود کند تا جامعه حقوق بگیر زنده بمانند

وی افزود: رئیس جمهور در شعار‌های انتخاباتی اعلام کرد که دستمزد کارگران را بر اساس تورم تعیین می‌کند؛ الان هم که رئیس جمهور شده است انتظار می‌رود در این وضوع شخصاً ورود کند و تعیین حقوق و دستمزد جامعه کارگری را به عهده بگیرد، نظارت کند تا جامعه حقوق بگیر حداقل زنده بمانند. اوضاع کارگران خرب است.

ارز 4200 حذف شد اما نرخ تورم کالاها کنترل نشد

این نماینده کارگری معتقد است: مجلس آمد ارز ۴۲۰۰ را حذف کرد و گفت کالا‌ها را به نرخ ۱۴۰۰ عرضه می‌کند اما این تفاق هم نیفتاد و نرخ تورم کالا‌ها را نتوانستند کنترل کند.

وی از وزاری اقتصادی تقاضا کرد به جای دخالت در تعیین حقوق و دستمزد کارگران تورم را کنترل کنند و بگذارند تعیین حقوق و دستمزد توسط کارشناس‌های مستقل و فعالین جامعه کارگری بررسی و تعیین شود.


سال اژدها،سخت برای کارگران/ رئیس جمهور به تعیین دستمزد کارگران ورود کند/ نمایندگان با طرح دو فوریتی اشتباه شان را اصلاح کنند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها