80 توهین‌کننده به شهدای کرمان و سردار سلیمانی، در اصفهان دادگاهی می‌شوند


80 توهین‌کننده به شهدای کرمان و سردار سلیمانی، در اصفهان دادگاهی می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: پرونده قضایی برای ۸۰ نفر از توهین‌کنندگان به مقام شهدای واقعه تروریستی کرمان در دادسرای مرکز استان تشکیل شد.

80 توهین‌کننده به شهدای کرمان و سردار سلیمانی، در اصفهان دادگاهی می‌شوند

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیدمحمد موسویان روز شنبه افزود: پس از عملیات تروریستی کرمان که به شهادت بیش از ۹۰ نفر از هموطنان مظلوم و بیدفاع منجر شد، برخی با تولید، انتشار و بازنشر محتوا‌های خلاف واقع در برخی شبکه‌های اجتماعی به حرمت شکنی شهدای این واقعه و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

وی اظهار داشت: اقدام این افراد از یکسو باعث تشویش اذهان عمومی، ناراحتی شهروندان و خانواده‌های شهدا شد و از سوی دیگر امنیت روانی جامعه را مخدوش کرد و مورد هدف قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: بر همین اساس با دستور دادستان کل کشور و رییس کل دادگستری اصفهان مبنی بر برخورد قضایی قاطع با برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه، ۸۰ نفر از اشخاصی که در شبکه‌های اجتماعی اخبار کذب و محتوا‌های توهین‌آمیز به مقام شهدای انفجار‌های تروریستی کرمان تولید، منتشر یا بازنشر کرده بودند، شناسایی شدند و پرونده قضایی در دادسرای مرکز استان برای آن‌ها تشکیل شد که هم اینک در حال رسیدگی است.

موسویان با تأکید به شهروندان در باره دریافت اخبار و اطلاعات از مبادی رسمی هشدار داد: دستگاه قضایی استان برابر قوانین موضوعه با کسانی که اخبار و محتوا‌های جعلی منتشر می‌کنند و باعث بر هم خوردن امنیت روانی جامعه می‌شوند، بصورت قاطع برخورد خواهد کرد.

۲ انفجار تروریستی ۱۳ دی سالجاری در چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان به وقوع پیوست که بر اثر آن ۹۴ نفر به شهادت رسیدند و ۲۸۴ نفر مجروح شدند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید