چالش‌های استفاده از کانکس| آیا کانکس دردسرهای قانونی را کم می‌کند؟


چالش‌های استفاده از کانکس| آیا کانکس دردسرهای قانونی را کم می‌کند؟

از سازه‌های کاربردی که روز به روز میزان استفاده از آن‌ها در حال افزایش است، کانکس‌های پیش ساخته را می‌توان نام برد که افراد با خرید آن‌ها می‌توانند در هزینه‌ ساخت سازه مورد نیاز خود بسیار...

از سازه‌های کاربردی که روز به روز میزان استفاده از آن‌ها در حال افزایش است، کانکس‌های پیش ساخته را می‌توان نام برد که افراد با خرید آن‌ها می‌توانند در هزینه‌ ساخت سازه مورد نیاز خود بسیار صرفه جویی کنند. شاید خرید کانکس مزایا و چالش‌هایی به دنبال داشته باشد، اما تا حدودی می‌تواند دردسرهای قانونی برای گرفتن مجوز ساخت سازه را کمتر کند‌. این سازه‌های پیش ساخته انواع مختلفی دارند که افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند انواع کانکس‌ اداری، مسکونی، سرویس بهداشتی و غیره را سفارش دهند. اما چالش‌های استفاده از کانکس شامل چه مواردی است؟

مهم‌ترین مزایای خرید کانکس

بیشتر از دو دهه است که در انواع محیط‌های کاری یا زندگی از کانکس‌ها استفاده می‌کنند. اما اگر قصد خرید این محصول را دارید، بهتر است بیشتر با مزایا و معایب آن آشنا شوید. از مزایای کانکس‌های پیش ساخته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشخص بودن قیمت کانکس

بدون شک می‌دانید که همواره قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی، دچار افزایش یا کاهش می‌شوند. پس شما نمی‌توانید در هنگام آغاز کار، تمام هزینه‌های ساخت‌ و ساز برای چند ماه‌ آینده را نیز به‌ طور دقیق پیش‌ بینی کنید. در این مواقع خرید کانکس بهترین گزینه است. چون قیمت نهایی سازه به شما اعلام شده و شما متناسب با نیاز خود، یکی از سازه‌ها را خریداری می‌کنید.

نصب و بهره برداری سریع

در سایت ایران کانکس، خرید انواع کانکس‌های پیش ساخته به راحتی انجام می‌شود و شما می‌توانید پس از انتخاب طرح مورد نظر خود، یکی از آن‌ها را خریداری کنید. بعد از سفارش، کانکس‌ به سرعت به دست شما رسیده و در محل معین نصب می‌شود. پس از نصب نیز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده استفاده و بهره‌ برداری خواهد شد.

قابل انتقال و جابجایی بودن کانکس‌ها

یکی از مزیت‌های مهم کانکس‌ها نسبت به ساختمان‌های عادی، قابلیت جابجایی آن‌‌ها است که اگر متراژ کمتری داشته باشند، جابجایی آن‌ها آسان‌تر انجام می‌شود.

کاهش زمان ساخت

بدون شک ساختن یک خانه یا دفتر کار با استفاده از روش‌های سنتی به زمان زیادی نیاز دارد. این در حالی است که کانکس‌ها در کمترین زمان ممکن ساخته شده و برای مشتری ارسال می‌شوند. پس اگر به هر علتی نمی‌توانید برای آماده شدن یک ساختمان صبر کنید، خرید کانکس بهترین گزینه خواهد بود.

طول عمر بالا و امکان بازیافت

ایران کانکس برای ساخت همه محصولات خود از ورقه‌های ضخیم و با کیفیت استفاده می‌کند و با این کار باعث افزایش طول عمر سازه‌های خود می‌شود. علاوه بر این، همه اجزای یک کانکس، قابلیت استفاده مجدد دارند و قابل بازیافت هستند. به همین دلیل است که در سراسر جهان این محصول به‌ دوستدار محیط‌ زیست معروف است.

چالش‌های استفاده از کانکس| آیا کانکس دردسرهای قانونی را کم می‌کند؟

چالش‌ها و معایب استفاده از کانکس‌ها

امنیت

گاهی اوقات ممکن است امنیت کانکس‌ها به دلیل محدودیت‌ها و امکان ورود آسان افراد غیرمجاز به آن، چالش‌هایی را برای شما ایجاد کند. به همین علت ممکن است به تدابیر امنیتی خاصی مانند استفاده از سیستم‌های امنیتی، قفل‌های امن و مدیریت دقیق، برای حفاظت از خود احتیاج داشته باشید. علاوه بر این، زمانی دغدغه شما به خاطر امنیت کانکس برطرف می‌شود که در هنگام خرید کانکس به کیفیت قطعات، آلیاژها و اجزای مختلف آن خوب توجه کرده باشید.

کمبود امکانات

به طور کلی امکانات کانکس‌ها نسبت به خانه‌ها یا واحدهای مسکونی دائمی کمتر است. برای مثال گاهی ممکن است امکانات آن مانند فضای انبار، لوازم آشپزخانه، تامین آب و برق کافی نباشد و شما به برنامه‌ ریزی دقیق‌تر و مدیریت بهتر منابع نیاز داشته باشید.

فضای محدود

از دیگر چالش‌های زندگی در کانکس، محدودیت فضایی آن است. این سازه‌ها اغلب فضای کوچکی داشته و ممکن است برای برخی از افراد باعث محدودیت در فعالیت‌ها و زندگی روزمره شوند.

قوانین و مقررات

گاهی اوقات زندگی در کانکس‌ها به رعایت قوانین و مقررات مربوط به ساخت و نصب آن‌ها احتیاج دارد. برای مثال در برخی مناطق، از کانکس‌ها به عنوان مسکن موقت و در برخی از مکان‌‌ها، به عنوان مسکن دائمی یاد شوند.

عدم ماندگاری بلند مدت

کانکس‌ها، برخلاف خانه‌های دائمی که محلی برای استقرار زندگی بلند مدت افراد هستند، معمولا برای زندگی یا کار یک گزینه موقت محسوب می‌شوند. این موارد می‌تواند باعث عدم پایداری بلند مدت سازه و نیاز به جابجایی مکرر و هزینه‌‌های دیگر شود.

عدم توانایی تغییر و تنوع

به طور کلی ممکن است زندگی در کانکس برای برخی افراد خسته کننده شود؛ چون امکان تغییر و تنوع در فضای آن وجود ندارد. این موضوع گاهی می‌تواند باعث احساس محدودیت در زندگی شود.

چرا احداث و ساخت کانکس، به مجوز نیاز ندارد؟

معمولا شهرداری برای زمین‌هایی که در حال ساخت‌ و ساز هستند، سند و پایان کار صادر می‌کند. پس شما برای گرفتن سند و پایان کار، لازم است از ابتدای مراحل ساخت‌ و ساز خود به این نهاد مراجعه کنید و مجوزهای لازم برای ساختن بنا را دریافت کنید.

اما این در حالی است که برای سازه‌های پیش ساخته‌ای همچون کانکس، گرفتن هیچ سندی لازم نیست. پس برای ساخت این سازه‌ها، به گرفتن مجوز شهرداری هم نیازی ندارید. چون کانکس‌ها یک وسیله‌ آزاد محسوب شده و از نظر دولت قرار دادن آن در زمین شخصی، به مجوز احتیاجی ندارد و عملی غیرقانونی محسوب نمی‌شود.

پس با این حساب شما به راحتی می‌توانید انواع کانکس را در باغ خود، بدون گرفتن مجوز نصب کنید. حتی اگر در شرایط خاصی قرار بگیرید و در رابطه با محل قرارگیری کانکس دچار مشکل شدید، اصلا نگران خراب کردن کانکس توسط شهرداری نباشید. چون در این مواقع به راحتی می‌توانید محل قرارگیری کانکس را هر زمان که بخواهید، تغییر داده و سازه خود را از هر آسیبی سالم نگه دارید.


چالش‌های استفاده از کانکس| آیا کانکس دردسرهای قانونی را کم می‌کند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!