اعدام عامل «آشوب مرگبار» در زندان مشهد + عکس اعدامی


اعدام عامل «آشوب مرگبار» در زندان مشهد + عکس اعدامی

به گزارش رکنا، این حادثه تاسف بار نیمه‌های شب بیست و دوم تیر 1399 هنگامی رخ داد که جوانی به نام «احسان» به همراه 2 تن از دوستانش سوار بر خودروی ام وی ام315 به سمت جاه خاکی در اطراف روستای...

به گزارش رکنا، این حادثه تاسف بار نیمه‌های شب بیست و دوم تیر 1399 هنگامی رخ داد که جوانی به نام «احسان» به همراه 2 تن از دوستانش سوار بر خودروی ام وی ام315 به سمت جاه خاکی در اطراف روستای امرغان حرکت کرد. آن‌ها قرار بود در سیاهی شب افراد دیگری را در محل قرار ملاقات کنند اما زمانی که از درون خودرو پیاده شدند ناگهان آشوبی به پاخاست و درگیری هولناکی بین آن‌ها و موتورسوارانی رخ داد که به صحنه «قرار»آمده بودند. طولی نکشیدکه صدای شلیک گلوله سکوت شب را شکست و در این میان«محسن-د»(یکی از همراهان احسان) خون آلود نقش برزمین شد.

با فرار عاملان نزاع از این صحنه خونین،«احسان» نتوانست از کنار پیکر غرق درخون دوستش عبورکند بنابراین او پیکر مجروح«محسن»را درون خودروی ام وی ام گذاشت و به طرف بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد حرکت کرد. او که از ترس اطراف را می‌پایید تا شناسایی نشود بعد از آن که مطمئن شد کادر درمانی به سراغ دوستش رفتند، از بیمارستان گریخت و با رها کردن خودروی ام وی ام در منطقه ابوطالب راهی منزل شد اما عذاب وجدان رهایش نمی‌کرد تا این که به ناچار به سراغ مرد بنگاه داری رفت و از او خواست به صورت ناشناس به مرکز درمانی برود و از وضعیت«محسن» خبری بیاورد!

زمانی که مردبنگاه دار وارد بیمارستان شد و از وضعیت جوانی به نام «محسن» پرسید بلافاصله مورد ظن عوامل انتظامی قرار گرفت و دستگیر شد چرا که بعد از گزارش مرگ «محسن» بر اثر اصابت گلوله، نیروهای انتظامی در بیمارستان حضور یافته و با دستور قاضی ویژه قتل عمد، تحقیقات پلیسی را دراین باره آغاز کرده بودند.

خیلی زود و با اعتراف مرد بنگاه دار برخی از عاملان این «آشوب مرگبار» به دام افتادند اما بررسی‌های کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی نشان داد که «علی-م»(متهم به قتل) به مکان نامعلومی گریخته است به همین دلیل و با دستور مقام قضایی تصویر بدون پوشش وی در اسفند سال 1399 در صفحه حوادث روزنامه خراسان منتشر شد.بعد از این ماجرا وی در حالی بازداشت شد که به دلیل تنگناهای سختی که درآن قرار داشت تصمیم گرفته بود خود را تسلیم قانون کند.

در همین حال وی هنگام بازسازی صحنه جنایت در حضور قاضی «محمودعارفی راد»پشت پرده «آشوب مرگبار» را فاش کرد و گفت:آن شب من و «مهدی»سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت و یکی دیگر از دوستانمان نیز سوار بر موتورسیکلت دیگر به محل قرار با افرادی رفتیم که قرار بود یک قبضه سلاح بخرند!

یکی از آن‌ها اسلحه را زیر نور چراغ قوه بررسی وتایید کرد اما بر سرچگونگی پرداخت پول خرید به اختلاف خوردیم. آن‌ها می‌خواستند پول را کارت به کارت کنند ولی «مهدی» مدعی بود که باید به صورت نقدی بپردازند! به همین خاطر دعوا شروع شد و«مهدی»با قمه شیشه ماشین آن‌ها را شکست و من هم یک تیر هوایی شلیک کردم. در اثنای درگیری گلوله‌ای دیگر شلیک شد که به «محسن-د»(مقتول22 ساله)اصابت کرد.

بنابراین گزارش، با تکمیل تحقیقات و اعترافات دیگر متهمان، این پرونده جنایی به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و بدین ترتیب با برگزاری جلسات متعدد محاکمه که در حضور وکلای مدافع و اولیای دم برگزارشد در نهایت قضات دادگاه رای به قصاص نفس«علی-م» دادند. درهمین حال با اعتراض محکوم به قصاص نفس - اعدام - ،پرونده این جنایت مسلحانه در دیوان عالی کشور نیز مورد بررسی‌های دقیق قرار گرفت و حکم دادگاه به تایید رسید. این گونه بود که با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، ماجرای این «آشوب مرگبار» به طناب دار رسید و«علی-م» سپیده دم چهارشنبه گذشته در زندان مشهد قصاص شد.


اعدام عامل «آشوب مرگبار» در زندان مشهد + عکس اعدامی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟