(ویدئو) ماجرای ویلای مخوفِ کلاردشت


(ویدئو) ماجرای ویلای مخوفِ کلاردشت

یکی از اهالی روستای کُلُمه، گفت: این بنا با مصالحی از نوع راویز و میله گرد در سه طبقه احداث شده و هر طبقه آن از ۷۰ متر تا بیش از ۱۰۰ متر مساحت دارد.

ویلای متروکه‌ای با معماری عجیب و وهم انگیز در "روستای کُلُمه" کلاردشت سوژه داغ این روز‌های فضای مجازی شده. هدف سازنده از ساخت این ویلا مشخص نشده...

به گزارش ایرنا، ویلای متروکه‌ای با معماری عجیب و وهم انگیز در "روستای کُلُمه" کلاردشت سوژه داغ این روز‌های فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی مازندران در حال باز نشر است به گونه‌ای که نحوه ساخت این بنا برای بسیاری از کاربران سوال برانگیز شده است.

مهم‌ترین نکاتی که در این اطلاعات منتشر شده فضای مجازی برای مخاطبان تعجب آور بوده اینکه هدف سازنده این ویلا یافتن گنج بوده و به همین خاطر سعی کرده آن را به این سبک و سیاق بسازد و بنا به گویش‌های محلی شبیه "جن کولی " آن را احداث کند و روایت دیگر این که ویلادار هدفش آن بوده تا بتواند توجه ماجراجویان زیادی را به این خانه ارواح جلب کند.

البته شکل ظاهری ساخت این ویلا به گونه‌ای است که هیچ قسمت از جمله پنجره‌ها آن هم قرنیه نبوده و دیواره‌های بنا هم صاف نیست و وجود حفره‌ای بزرگ در طبق همکف و قفس آهنی چند متری در طبقه نخست این خانه را مرموز‌تر کرده است.

اما واقعیت ماجرا طبق گفته یکی از اهالی و عضو سابق شورای این روستا چیز دیگری است و می‌گوید: سازنده این ویلا به خاطر عشق و علاقه‌ای که به ساخت این بنا به این سبک بوده اقدام به ساخت آن کرده است.

طبق مستندات موجود این ویلا در سال ۱۳۸۶ از سوی فرد غیر بومی که اهل یکی از شهرستان‌های خراسان رضوی بوده در خارج از بافت و بدون مجوز قانونی در زمینی به گستره ۵۰۰ متر و بنای ۳۸۵ متر در سه طبقه با مصالح راویز، میله گرد و سیمان ساخته است.

این ویلا سه طبقه دارد که طبقه نخست آن ۷۰ متر و طبقه‌های دوم و سوم هم هر کدام بیش از ۱۰۰ متر بنا دارد منتهی طبق گفته یکی از اهالی این روستا، تمامی طبقه‌های شبیه هم بوده و صاحب آن، اتاق‌های خواب، آشپزخانه، مطبخ و سرویس بهداشتی جانمایی نکرده است و همانند سالن بزرگ در نظر گرفته است.

طبق گفته برخی از اهالی این روستا، صاحب این ویلا به علت رغبت و علاقه زیاد به این نوع معماری اقدام به ساخت چنین بنایی نموده است و از سال ۱۳۸۶ تاکنون هم دیگر سراغی از ویلای خود نگرفته است.

براساس شنیده‌ها و گفته‌های اهالی، صاحب نخست ویلا به آمریکا رفته و گویا آنکه این ویلای متروکه فرد دیگری آن را خریداری کرده و قرار است به زودی خریدار جدید نسبت به احیای آن اقدام کند.

شهباز منصوری یکی از اهالی و عضو سابق شورای این روستا، اظهارداشت: تصاویر این ویلا در فضا‌های مجازی این روز‌ها زیاد دیده می‌شود و بسیاری از کاربران فضای مجازی با تعابیر مختلف از آن به نام خانه شیطانی، ارواح و وهم برانگیز نام برده اند.

وی افزود: البته ماجرا این گونه نیست شاید از لحاظ شیوه ساخت این ویلا با دیگر ویلا‌ها متفاوت باشد منتهی سازنده آن از آنجایی که خودش بنا به ادعایش رشته تحصیلی اش معماری بوده براساس عشق و علاقه اقدام به ساخت چنین بنایی نموده است.

وی بیان داشت: سازنده ویلا فردی غیر بومی و اهل یکی از شهر‌های خراسان رضوی است و اکنون طبق شنیده در آمریکا به سر می‌برد و این بنا را سال ۱۳۸۶ در خارج از بافت روستا و بدون مجوز ساخته شد البته جرائم بابت تخلف ساخت آن را پرداخت کرده و از این بابت مشکلی ندارد.

منصوری تصریح کرد: این بنا با مصالحی از نوع راویز و میله گرد در سه طبقه احداث شده و هر طبقه آن از ۷۰ متر تا بیش از ۱۰۰ متر مساحت دارد، فضای هر طبقه آن به گونه‌ای است که اتاق خواب، سرویس بهداشتی، مطبخ و سالن‌های پذیریی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی ادعای یافتن گنج از سوی صاحب ویلا را رد کرد و گفت: در هیچ شرایطی چنین ادعای واقعیت نداشته است و عده‌ای با انتشار این مطالب در پی ایجاد تشویش و شبهه در افکار عمومی هستند.

منصوری افزود: هم اینک فرد دیگری به تازگی این ویلا را خریده و درصدد است به زودی نسبت به احیای این ویلا اقدام کند.

روستای "کُلُمه" با جمعیتی دست کم ۴۰۰ خانوار در ۱۴ کیلومتری شهر کلاردشت واقع شده است.

شهرستان کلاردشت با برخورداری از ۲۲ نقطه روستایی و یک نقطه شهری بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت بومی و سه برابر جمعیت غیر بومی دارد.

کلاردشت که از آن پایتخت اکوتوریسم یاد می‌شود یکی از شهرستان‌های تاریخی، کوهستانی و گردشگری غرب مازندران است و به دلیل داشتن آب و هوای سالم، جنگل‌های سرسبز هیرکانی، قله‌های مرتفع علم کوه، تخت سلیمان و یخچال‌های طبیعی در تمامی فصول سال پذیرای شمار انبوه گردشگران طبیعت گرد داخلی و خارجی است.

این منطقه به خاطر برخورداری از چنین موقعیت‌های ممتازی متاسفانه از دیرباز تاکنون دستخوش عواملی، چون تخریب اراضی کشاورزی و در پی آن ساخت وساز‌های غیر مجاز بوده است.

ساخت و ساز‌های خارج از ضوابط یا غیرمجاز در شهر‌های گردشگرپذیر غرب مازندران مهمترین دغدغه اجتماعی اکنون منطقه بوده که باید برای رفع این معضل فراگیر تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

این ساخت و ساز‌ها در حریم شهر‌ها و روستا‌های گردشگرپذیر غرب مازندران از جمله پدیده‌هایی است که از چهار دهه گذشته به وفور در منطقه پدیدار شده است.

این معضل فراگیر در زمان حاضر به گفته کارشناسان امر اثرات مخربی نظیر تخریب سیمای کالبدی شهر‌ها و روستاها، از بین رفتن منابع، تعرض به حریم رودخانه‌ها و سواحل و عرصه‌های طبیعی و در نهایت آلودگی زیست محیطی برجا گذاشته است.

برابر آمار رسمی موجود به دلیل گسترش ساخت و ساز‌های بی رویه و غیرمجاز در اراضی ملی غرب مازندران، در زمان حاضر ۳۰ هزار مشترک غیرمجاز برق بدون داشتن انشعاب به این انرژی دسترسی و استفاده بی رویه می‌کنند و این همین معضل نیز در دیگر بخش‌ها مشکلاتی را دامن زده است.

مازندران و بویژه غرب استان به دلایل برخورداری از مناظر بی بدیل طبیعی و تاریخی برای افراد غیربومی جذاب بوده و این شاخص‌ها و ویژگی‌های طبیعی موجب شده تا آن‌ها در این دیار سرسبز و خوش آب و هوا به فکر تهیه سرپناهی برای خود و خانواده باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی