تاریخ شب لیله الرغائب 1402


تاریخ شب لیله الرغائب 1402

تاریخ لیله الرغائب روز پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ است.

ماه رجب، هفتمین ماه قمری و یکی از ماههای حرام سال است. این ماه دارای مناسبت‌ها و شب‌های خاص به همراه اعمال مستحبی فراوان است که می‌تواند راهی برای رسیدن به رحمت و مغفرت خداوند بزرگ باشد.

یکی از شب‌های مهم و توصیه شده در ماه رجب را لیله الرغائب نامیده‌اند. شبی که در آن عطاء و کرامت الهی به بندگان سرازیر می‌شود و فرشتگان به زمین فرود می‌آیند و دعاهای بندگان را به درگاه خداوند می‌برند.

تاریخ دقیق لیله الرغائب در تقویم شمسی برابر با پنجشنبه ۲۸ دی سال ۱۴۰۲ است.

فضیلت لیله الرغائب

در روایتی از امام صادق (علیه السلام) آمده است: «هر کس نماز لیله الرغائب را بخواند، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می‌آمرزد و او را از هر سختی و شدتی نجات می‌دهد.»

همچنین، در روایتی از امام محمد باقر (علیه السلام) آمده است: «هر کس در شب لیله الرغائب، صد رکعت نماز بخواند، خداوند برای او ثواب صد هزار حج و صد هزار عمره را می‌نویسد.»

تاریخ شب لیله الرغائب 1402

نکاتی برای بهره‌مندی از لیله الرغائب

برای بهره‌مندی بیشتر از لیله الرغائب، بهتر است اعمال این شب را با حضور قلب و توجه به معانی آن انجام دهیم. همچنین، می‌توانیم در این شب، دعاهای مخصوص لیله الرغائب را بخوانیم.

دعای مخصوص لیله الرغائب

دعای مخصوص لیله الرغائب دعایی طولانی است که در منابع شیعه آمده است. این دعا در بردارنده جملات زیبا و پرمغزی است که می‌تواند وسیله‌ای برای ارتباط با خداوند و طلب حاجات باشد.

در این دعا، بنده از خداوند می‌خواهد که او را از گناهان پاک کند، به او توفیق عبادت و بندگی دهد، او را از هر سختی و شدتی نجات دهد و به او نعمت‌های دنیا و آخرت را عطا کند.

امید است که همه ما بتوانیم از فضیلت‌های لیله الرغائب بهره‌مند شویم و دعاهای این شب را با حضور قلب و توجه به معانی آن بخوانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی