جنجال کافی شاپ لاکچری تماما افغانستانی در تهران


جنجال کافی شاپ لاکچری تماما افغانستانی در تهران

ویدئویی از کافی شاپ افغانستانی ها در کشور که در میان کاربران فضای مجازی در حال دست به دست شدن است.

ویدیویی منتشر شده که نشان می‌دهد، یک کافی شاپ لاکچری در ایران راه افتاده که علاوه بر آنکه همه پرسنل و المان‌هایش افغانستانی است، مشتریانش نیز افغانی هستند. در این کافی شاپ موزیک زنده اجرا می‌شود و فضای جالبی دارد. تصاویر این کافی شاپ را می‌بینید.

عصر ایران نوشت: چند روز است که ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است تحت عنوان «کافی شاپ لاکچری افعانستانی‌ها در ایران» که واقعا واکنش‌ها به آن تاسف برانگیز و ناراحت کننده است.

برایم جالب است که اشخاصی به افغانستانی‌ها و یا اساسا هر ملت دیگری چنین حمله کنند به دلیل اینکه آنها هم مثل هر انسان دیگری دارند زندگی می‌کنند و حق دارند زندگی کنند.

از این افراد پرسشم این است در موقعیت مشابه و برعکس واکنش آنها چه خواهد بود؟ این همه رستوران، مغازه، کافی شاپ و ... ایرانی در تمام کشورهای دیگر جهان وجود دارد آیا درباره آنها هم همین رای و نظر را دارند و برای آن جامعه میزبان هم جنین نوع برخوردی را جایز می‌دانند؟

مثلا یک رستوران لاکچری ایرانی در فرانسه، آلمان یا ... وجود دارد و ایرانی‌ها به آنجا می‌روند، آیا حق می‌دهند که فرانسوی‌ها یا آلمانی‌ها به ایرانی‌های مهاجر در آن کشور بتازند و انواع و اقسام الفظ زشت و شرم آور را به کار ببرند فقط چون ایرانی هستند و به یک رستوران ایرانی رفته‌اند تا ساعاتی را با خانواده یا دوستانشان وقت بگذرانند؟

در بسیاری از موارد اینچنینی مدام باید به خودمان یادآوری کنیم من اگر جای طرف مقابل بودم آنوقت چه؟ آیا همین گونه بی رحم و بی انصاف می‌نوشتم؟


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی