دولت به دنبال الویت‌بندی حل مشکلات با کمک فرهیختگان است


دولت به دنبال الویت‌بندی حل مشکلات با کمک فرهیختگان است

رئیس جمهور گفت: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها، مشکلات و سپس حل آن‌ها با کمک مسئولان، فرهیختگان و مردم استان ها است.

دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه سفر دولت مردمی به شهرستان‌های استان تهران، در دیدار جمعی از اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه، با بیان اینکه مناطق اطراف تهران در حد یک استان ظرفیت دارد، خاطرنشان کرد: سفر به استان‌ها محدود به مراکز استانی نیست و در این مدت توفیق داشتم از اطراف تهران که هر منطقه‌اش یک استان محسوب می‌شود، بازدید کنم.

رئیس جمهور افزود: اطراف تهران زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب و مردم عزیزی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد و اگر هم کمبودی وجود دارد،‌ باید برطرف شود.

بنای دولت حمایت از دامداران و کشاورزان است

آیت الله دکتر رئیسی ادامه داد: کشاورزی در فیروزکوه از موضوعات دارای اهمیت است و باید برای آن سرمایه‌گذاری کرد، این سرمایه‌گذاری ایجاب می‌کند محصول با کیفیت تولید شود و در مقابل کشاورزان هم نباید دغدغه فروش، تبدیل محصول کشاورزی و آب را داشته باشند.

وی تاکیدکرد: با توجه به زمینه‌های مناسب برای کشاورزی و دامداری در شهرستان فیروزکوه، بنای دولت حمایت از این ۲ بخش است.

بهره برداری از سد نم‌رود حداکثر تا یکسال دیگر

رئیس جمهور با بیان اینکه سرکشی دولت به شهرستان ها و طرح ها برای بهره برداری و افتتاح نیست بلکه برای بررسی مشکلات پروژه های متوقف شده و نیمه تمام است، گفت: نهضت به سامان رساندن پروژه های نیمه تمام در دستور کار است و ساماندهی طرح ها برای دولت مهم است.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: سد «نم‌رود» باید سریعا مشکلاتش رفع شود تا آبگیری کامل سد انجام و منافع آن شامل مردم شود.

وی ادامه داد: کار این سد از سال ۸۴ آغاز شده و نباید تا الان طول می کشید اما اکنون دولت با بررسی‌های کارشناسی مقرر کرد حداکثر تا یک سال دیگر کارهای این سد انجام‌ و آماده بهره برداری کامل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حوزه سلامت برای دولت بسیار مهم است و اقدامات خوبی در این دولت صورت‌گرفته، اظهارکرد: بیمارستان ها و درمانگاه هایی که مدتها از ساخت آن گذشته بود در این دولت تکمیل و به بهره برداری رسید مانند بیمارستان ۳۰ ساله شهریار.

وی افزود: یکی از زمینه و زیر ساخت های مهمی که برای مهمان پذیری مهم است حوزه سلامت و درمان است و این برای فیروزکوه در دستور کار است.

دکتر رئیسی تصریح کرد: مهم ترین سرمایه ما نیروی انسانی کار آمد است که بیشتر از هر سرمایه ای اهمیت دارد و جوانان این‌منطقه نیروی انسانی کارآمدی هستند که باید از ظرفیت آنها برای رشد و توسعه منطقه استفاده شود.

دولت به دنبال الویت‌بندی حل مشکلات با کمک فرهیختگان است

برنامه دولت برای فعال شدن اقتصاد گردشگری فیروزکوه

رئیس جمهور، فعال شدن اقتصاد گردشگری در منطقه فیروزکوه را از برنامه های دولت برشمرد و گفت: تحقق این امر موجب ایجاد اشتغال و ثروت می شود.

کار مردم باید سریع و دقیق انجام‌ شود؛ مراقب باشید مراجعه‌ی آنها به شما جنبه عادی پیدا نکند و صدای کسی که حقی را می طلبد برایتان عادی نباشد چرا که ادامه این رویه کار را سخت‌ می‌کندوی افزود: با توجه به صنایع خوب و فعالی که در این منطقه وجود دارد، تامین زیرساخت‌های صنعتی برنامه دیگر دولت در این‌ منطقه خواهد بود.

آیت الله رئیسی در ادامه به مشکلات ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه رودخانه ها اشاره کرد و گفت: باید برای بستر روخانه تعریف درستی داشت؛ اینکه تا چه میزان بستر رودخانه تعریف شود و بیش از آن میزان غیرمجاز محسوب شود.

رئیس جمهور تاکیدکرد: باید محیط زیست و مراتع حفظ شود و بستر رودخانه دور از ساخت و ساز غیر مجاز باشد.

دل مردم با سخن شاد نمی‌شود

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان تاکیدکرد: کار مردم باید سریع و دقیق انجام‌ شود و کارها باید با روحیه جهادی و بسیجی به ثمر بنشیند چرا که عادی و کارتابلی شدن فعالیت ها ممکن است هر مسئولی را آن قدر احاطه کند که دچار روزمرگی شود و این از آفات کار اداری و سازمانی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مراقب باشید مراجعه‌ی مردم به شما جنبه عادی پیدا نکند و صدای کسی که حقی را می طلبد برایتان عادی نباشد چرا که ادامه این رویه کار را سخت‌ می‌کند.

وی اظهارکرد: زمانی که در دستگاه قضا بودم تاکید داشتم که اگر کسی دادخواهی کرد نباید دادخواهی او عادی تلقی شود؛ دل مردم با سخن شاد نمی شود، با عمل و اقدام است که دل آنها شاد خواهد شد و باید با اقدام و عمل تلاش کرد گره‌ها باز شود.

خبر در حال تکمیل است...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)