محمد نصیری، قهرمان سابق وزنه‌برداری: از خدا طلب مرگ می‌کنم / رئیس فدراسیون وزنه‌برداری: در حد توان به او کمک می‌کنیم، اما حقوقش کفاف زندگی این قهرمان را نمی‌دهد


محمد نصیری، قهرمان سابق وزنه‌برداری: از خدا طلب مرگ می‌کنم / رئیس فدراسیون وزنه‌برداری: در حد توان به او کمک می‌کنیم، اما حقوقش کفاف زندگی این قهرمان را نمی‌دهد

ایرنا: رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با گلایه از مسوولان اسبق فدراسیون گفت: در زمان بازگشت محمد نصیری از کانادا یک سری وعده به وی داده شد که این وعده‌ها عملی نشدند. محمد نصیری قهرمان سابق وزنه‌برداری ایران که افتخارات بسیاری را کسب کرده در گفت...

محمد نصیری، قهرمان سابق وزنه‌برداری: از خدا طلب مرگ می‌کنم / رئیس فدراسیون وزنه‌برداری: در حد توان به او کمک می‌کنیم، اما حقوقش کفاف زندگی این قهرمان را نمی‌دهد
ایرنا: رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با گلایه از مسوولان اسبق فدراسیون گفت: در زمان بازگشت محمد نصیری از کانادا یک سری وعده به وی داده شد که این وعده‌ها عملی نشدند.
محمد نصیری قهرمان سابق وزنه‌برداری ایران که افتخارات بسیاری را کسب کرده در گفت وگویی که با یکی از رسانه‌ها داشت به شدت از شرایطش ابراز ناراحتی کرد و گفت که «از خدا طلب مرگ می‌کند.»
سجاد انوشیروانی در خصوص گلایه‌های محمد نصیری اظهار داشت: نصیری افتخار ورزش ایران و یکی از نابغه‌های جهان وزنه‌برداری است. او سه مدال المپیک دارد و چهار المپیک را تجربه کرده است. نصیری یک قهرمان بی‌نظیر است که از نظراتش هم در بخش مشاوره و هم در کمیته پیشکسوتان استفاده می‌کنیم. او از طرف فدراسیون حکم دارد و حق و حقوق خود را نیز دریافت می‌کند. تمام اسناد مالی این پرداختی ها هم موجود است. ما موظف هستیم از قهرمانی مانند نصیری حمایت کنیم و این کار را هم انجام خواهیم داد.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری این را هم اضافه کرد: دارنده مدال طلای المپیک مدت‌ها در کانادا زندگی کرد و در زمان بهرام افشارزاده با یک سری وعده و وعیدها به ایران بازگشت. او خود را متعلق به این آب و خاک می‌داند و همیشه از عشق به مردم و ایران صحبت می‌کند اما متاسفانه آن وعده‌ها به صورت کامل عملی نشد. نصیری اکنون مستاجر و شرایط سختی هم دارد ما هم در حد توان به او کمک می‌کنیم. نصیری حقوق مشاور و عضویت در کمیته بازنشستگان را از فدراسیون می‌گیرد اما این حقوق کفاف زندگی این قهرمان را نخواهد داد.
دارنده نشان نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن ادامه داد: نصیری در یک دوره کارمند راه آهن بود و بعد از بازگشت به ایران نیز مشغول به کار شد اما به خاطر سن و سالش بازنشسته شد و حقوق بسیار کمی از این سازمان می‌گیرد و این حقوق نمی‌تواند با شرایط کنونی مشکلات قهرمان ما را برطرف کند. تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلاتش به کار خواهیم کرد کمیته ملی المپیک و صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان نیز پای کار هستند.
محمد نصیری در ۲ سال گذشته چند بار به خاطر جراحی چشم، قلب و ابتلا به ویروس کرونا بستری شده است. او در سال ۱۴۰۰ عمل قلب را انجام داد و در سال ۱۴۰۱ نیز چند روز به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد. نصیری اردیبهشت ماه سال جاری نیز به خاطر جراحی چشم بستری بود.
نصیری که با القابی مانند سامسون وزنه‌برداری جهان و خروس طلایی معروف است پنج مدال طلا، یک نقره و سه برنز پیکارهای قهرمانی جهان را در کارنامه دارد. نصیری در کمتر از سه سال ۱۵ بار رکورد وزنه‌برداری جهان را جابجا کرد. وی در مسابقات جهانی ۱۹۷۳ هاوانا در یک روز چهار بار رکورد جهان را جابجا کرد. نصیری در آن مسابقات برای کاهش وزن مجبور به تراشیدن موهای خود در هتل شد.
وی در خصوص این اتفاق گفت: در کوبا باید وزنم را کم می‌کردم. در آن مسابقات حتی مجبور شدم که موهای سرم را بتراشم. البته به خاطر شرایط سخت کشور کوبا در هتل موهای من را زدند. آن زمان عکسی از من گرفته شده بود و تیتر زدند که «کاکول خروس طلایی» چیده شد. اما من در آن مسابقات توانستم تمام مدال‌های طلای وزن خود را به دست بیاورم. پس از این مسابقه بود که «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا به من لقب «سامسون» داد.
لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وزنه‌برداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید