بیانیه وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات موشکی سپاه


بیانیه وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات موشکی سپاه

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای حملات موشکی شامگاه دوشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع موساد در اربیل عراق را محکوم کرد.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات موشکی سپاه

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به نقل از سخنگوی این وزارتخانه متیو میلر حملات موشکی شامگاه دوشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرد. موشک‌های بالستیک سپاه در عملیات شامگاهی بطور همزمان تروریست‌های موساد و داعش را در اربیل و ادلب منهدم کرد.

میلر ضمن اعلام مخالفت آمریکا با این حملات، مدعی شد حملات ضد تروریستی ایران ثبات عراق را تضعیف می‌کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا بامداد سه‌شنبه گفته بود که گزارش‌های مربوط به حملات موشکی به شمال عراق و سوریه را دریافت کرده و در حال بررسی هستند. آدرین واتسون همچنین گفت «هیچ پرسنل یا تاسیسات آمریکایی در [حملات موشکی ایران] هدف قرار نگرفت و ما با مقامات ارشد عراق و منطقه کردستان در تماس بوده‌ایم».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌های سه‌گانه خود درباره این عملیات‌ها اعلام کرد که موشک‌های سپاه به سوی محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر به ویژه داعش در سرزمین‌های اشغالی سوریه و مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را منهدم کردند.

در همین خصوص سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی با بیان اینکه ایران همواره حامی صلح، ثبات و امنیت منطقه است و به رعایت حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشورها پایبند است، خاطرنشان کرد: ایران در عین حال در استفاده از حق مشروع و قانونی خود برای برخورد بازدارنده با منابع تهدیدکننده امنیت ملی و نیز دفاع از امنیت شهروندان خود و تنبیه جنایتکاران تردید نخواهد کرد.

کنعانی تروریسم را یک تهدید فراگیر جهانی خواند و گفت که ایران در عزم خود برای مبارزه با تروریسم در چارچوب همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی مصمم است.

به گزارش فارس، در حمله به مقر موساد، چهار نفر از مسئولان ارشد موساد که کاملا تحت اشراف اطلاعاتی بودند به هلاکت رسیدند و در حمله موشکی به تروریست‌ها در ادلب سوریه نیز چند فرمانده ارشد داعش هلاک شدند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو