جزئیات عرضه سکه و طلا در مرکز مبادله


جزئیات عرضه سکه و طلا در مرکز مبادله

سخنگوی مرکز مبادله ارز ایران گفت: در صورتی که تقاضا از عرضه شمش‌های طلا که توسط صادرکننده وارد شده است، بیشتر باشد، بانک مرکزی نیز در بخش عرضه شمش ورود خواهد کرد.

به گزارش مشرق، اصغر بالسینی درباره جزئیات عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا اظهار کرد: از روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه، عرضه شمش در مرکز مبادله آغاز خواهد شد و تاکنون عرضه‌کنندگان استقبال خوبی از این شیوه عرضه داشته‌اند.

سخنگوی مرکز مبادله ادامه داد: عرضه طلا در این مرکز، از طریق صادرکنندگانی خواهد بود که می‌خواهند رفع تعهد ارزی خود را با واردات شمش داشته باشند و در صورتی که تقاضا از عرضه بیشتر باشد، بانک مرکزی نیز در این مرکز شمش طلا عرضه خواهد کرد.

وی افزود: متقاضیانی که در شیوه‌نامه مورد تاکید قرار گرفته‌اند و احراز هویت شده‌اند می‌توانند در هر زمان معاملاتی حداقل یک شمش یک کیلوگرمی طلا و حداکثر نیز سه عدد شمش خریداری کنند.

بالسینی با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص شیوه‌های قیمت گذاری شمش طلا تاکید کرد: در قیمت‌گذاری مرکز مبادله، نرخ ارز هیچ تاثیری بر قیمت شمش طلا ندارد، ‌عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت‌ها است.

* سکه‌های جدید از هفته آینده در مرکز مبادله عرضه می‌شود

سخنگوی مرکز مبادله ارز ایران تصریح کرد: از هفته آینده نیز سکه‌های جدید ضرب شده توسط بانک مرکزی دراین مرکز عرضه خواهد شد که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی