سویه جدید کرونا به ایران رسیده است؟


سویه جدید کرونا به ایران رسیده است؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره سویه جدید کرونا و رصد نمونه‌های مثبت کرونا در کشور توضیح داد.

حسین فرشیدی امروز در یک نشست خبری درباره سویه جدید کرونا در جهان اظهار کرد: یک سویه جدید به نام JN۱ از زیرسویه‌های اومیکرون در برخی کشورها شایع شده اما هنوز شیوع آن در کشور گزارش نشده است. این سویه بیماری‌زایی بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد و میزان سرایت آن بیشتر است به طوری که میزان ابتلا به کرونا در آمریکا را دو برابر کرده و به سویه غالب تبدیل شده است.

وی افزود: نکته مثبت این است که میزان مرگ و میر ناشی از این سویه کرونا بالاتر از سویه قبلی اومیکرون نیست و واگیر بیشتری دارد.

فرشیدی ادامه داد: البته سویه‌های کرونا هیچ ‌جا ماندگار نیستند و به سایر کشورها نیز سرایت میکنند ما در حال رصد موارد تب دار و مشکوک به کرونا در کشور هستیم و نمونه‌گیری از موارد مشکوک را انجام می‌دهیم و سویه‌های مختلف را رصد می‌کنیم. از هر استان بر اساس جمعیتی که مشکوک به کرونا هستند از درصدی از افراد نمونه‌گیری می‌شود و بدین ترتیب ماهانه ۱۰۰۰ نمونه از افراد مشکوک گرفته‌ می‌شود.

به گفته وی، مورد مشکوک به ابتلا به سویه جی‌ان‌۱ در کشور شناسایی شده اما هنوز به طور قطعی در کشور تایید نشده است و به محض تایید، اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا