کابینه رژیم صهیونیستی بودجه اصلاح شده 2024 را تصویب کرد


کابینه رژیم صهیونیستی بودجه اصلاح شده 2024 را تصویب کرد

کابینه رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه بودجه سال مالی ۲۰۲۴ را در میان اختلاف نظر‌های شدید بین وزیران بر سر کسری بودجه وزارتخانه‌هایشان تصویب کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی بودجه اصلاح شده 2024 را تصویب کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد کابینه بودجه اصلاحی سال ۲۰۲۴ را تصویب کرد که براساس آن بودجه‌ای برای جنگ غزه در نظر گرفته شده و حدود ۱۴.۸ میلیارد دلار به بودجه وزارت جنگ اضافه شده و بیش از ۲ میلیارد دلار نیز برای جذب نیروی ذخیره اختصاص یافته است.

همچنین در بودجه اصلاحی، برای شرکت‌هایی که از آوارگان نگهداری می‌کنند بودجه‌ای تعلق گرفته است، مالیات بر دارایی و بودجه مقامات محلی پذیرنده آوارگان نیز افزایش یافته است.

در مجموع بودجه سال ۲۰۲۴ رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۵۷.۳ میلیارد دلار است که ۱۹ میلیارد دلار بیشتر از بودجه سال ۲۰۲۳ است.

وبسایت «گلوبز» متخصص در حوزه اقتصاد رژیم صهیونیستی پس از تصویب این بودجه اصلاحی نوشت: پیش‌بینی می‌شود کسری بودجه این رژیم به بیش از ۶.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی برسد.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی پس از تصویب بودجه گفت: اولویت‌ها را تغییر دادیم و روی امنیت و دفاع متمرکز خواهیم شد.

«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پس از تصویب بودجه گفت کابینه نتانیاهو باید فورا منحل و برای کشف ابهامات هفتم اکتبر یک «کمیته تحقیقات ملی» تشکیل شود. / ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش در خانواده نیکا شاکرمی