عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1403: قطعا افزایش قیمت‌هایی داریم


عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1403: قطعا افزایش قیمت‌هایی داریم

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در خصوص ارتباط بودجه ۱۴۰۳ با معیشت مردم به خبرنگاران گفت: بودجه به صورت مستقیم بر روی زندگی مردم تاثیر دارد. آن ارزش افزوده‌ای که اضافه شده است قطعا افزایش قیمت‌هایی داریم و فعلا به بخش آب و گاز نرسیده‌ایم که اگر دولت آن را اصلاح کند یک سری اصطلاحاتی در بخش قیمت‌ها وجود دارد. مجلس در تلاش است که قیمت حامل‌های انرژی را به یک شکلی مدیریت کند که اتفاقی در افزایش قیمت نیافتد و یارانه‌هایی که پیشنهاد الحاقی بوده است در رابطه با کود کشاورزی که همچنان یارانه بر روی کود باشد و دولت یارانه‌ها را پرداخت کند. تلاش ما این است در حوزه‌های مختلف اگر در زندگی مردم ارتباط دارد حداقل افزایش قیمتی وجود نداشته باشد.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ به خبرنگار جماران در خصوص بررسی بودجه ۱۴۰۳ گفت: ما تقریبا یک دور تبصره‌های دولت را مورد بررسی قرار دادیم و امروز صبح به پیشنهاد‌های الحاقی‌های کمیسیون‌ها رسیدیم و تقریبا یک دور هر کمیسیون پیشنهاد خود را مطرح کردند و تعدادی هم باقی ماندند، بعید می‌دانم با این پیشنهاد‌های الحاقی‌های صورت گرفته ما امشب بتوانیم آن را تمام کنیم، احتمالا سه‌شنبه وقت ظهر بتوانیم به اتمام برسانیم.

به گزارش جماران، کوچکی نژاد در خصوص ارتباط بودجه ۱۴۰۳ با معیشت مردم گفت: بودجه به صورت مستقیم بر روی زندگی مردم تاثیر دارد. آن ارزش افزوده‌ای که اضافه شده است قطعا افزایش قیمت‌هایی داریم و فعلا به بخش آب و گاز نرسیده‌ایم که اگر دولت آن را اصلاح کند یک سری اصطلاحاتی در بخش قیمت‌ها وجود دارد. مجلس در تلاش است که این قیمت‌ها حامل انرژی را به یک شکلی مدیریت کند که اتفاقی در افزایش قیمت نیافتد و یارانه‌هایی که پیشنهاد الحاقی بوده است در رابطه با کود کشاورزی که همچنان یارانه بر روی کود باشد و دولت یارانه‌ها را پرداخت کند. تلاش ما این است در حوزه‌های مختلف اگر در زندگی مردم ارتباط دارد حداقل افزایش قیمتی وجود نداشته باشد.

کوچکی نژاد در حقوق افزایش حقوق‌ها گفت: حقوق کارمندان را ما ۲۰ درصد افزایش دادیم و به نوعی حقوق‌شان را فیکس کردیم.

در رابطه با مالیات‌ها، کمتر از ۱۲ میلیون تومان پرداخت نکنند، حداقل حقوق را به ۱۰ میلیون تومان در تمام بخش‌های اجتماعی رساندیم و این به همان نسبت سقف حقوق ۷ برابر می‌شود و به ۷۰ میلیون تومان می‌رسد که این حداکثر حقوقی است که یک فرد می‌تواند دریافت کند. مالیات‌ها را به صورت شناور دیدیم برای افرادی که تقریبا ۴۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. در واقع ما طبقات پایین را بیشتر مشاهده کردیم و در ضمن ما در بخش امدادی ۳۰ درصد حقوق مستمری بگیران، کمیته امداد و بهزیستی را در نظر گرفتیم.

عضو کمیسیون تلفیق در خصوص وضعیت معیشتی مردم گفت: باید بتوانیم کسری دولت را حل کنیم، زیرا آنچه که باعث تورم بیشتر بوده بحث کسری دولت است و یا ناترازی بانک‌ها یکی از عوامل تورم است و ما در حال حاضر چیزی به بانک‌ها تحمیل نکرده‌ایم و فشار بخش‌های دیگر را به بانک‌ها کم می‌کنیم که این ناترازی را بتواند جبران کرده و دولت بتواند در این بخش بیشتر تلاش کند. به نظر بنده دولت می‌تواند تورم را کنترل کرده که بتواند قیمت‌ها را به یک شکلی تثبیت کند و از سوی دیگر دلار در زندگی مردم اثر می‌گذارد و به گونه‌ای نباشد که خودش آن را گران کند و ما تلاش کردیم دولت بتواند آن را حفظ کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه