آخرین وضعیت ثبت‌نام حج و غرامت منا و مسجدالحرام


آخرین وضعیت ثبت‌نام حج و غرامت منا و مسجدالحرام

در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام بیش از ۲۰هزار نفر برای سفر حج تمتع ۱۴۰۳ و پیگیری پرداخت نشدن غرامت به تعدادی از زائران آسیب‌دیده در حادثه سقوط جرثقیل در مکه و فاجعه منا، خبر داده شد.

آخرین وضعیت ثبت‌نام حج و غرامت منا و مسجدالحرام

به گزارش راهبرد معاصر؛ غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت که در این شورا سخن می‌گفت، از زائرانی که سند اولویت‌دار در اختیار دارند خواست که هرچه زودتر برای ثبت‌نام اقدام کنند تا کار‌های زمانبندی درباره حج آینده به‌ویژه خرید وانتقال ارز و تأمین مسکن به‌موقع انجام شود.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ از سفر اخیر خود به عربستان و مذاکرات انجام‌شده با وزیر و مسئولان حج و عمره این کشور که به امضای تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۳ منجر شد، گزارش داد و گفت: دراین مذاکرات موضوعات افزایش سهمیه، اختصاص سهمیه به ایرانیان مقیم خارج از کشور، سهمیه مورد نیاز عوامل و کارگزاران اجرایی کاروان‌های ایرانی و تسهیل در انتقال حواله‌های ارزی، برگشت زائران پس از رمی جمرات به چادر‌های منا و انتقال دارو و مواد غذایی مطرح شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به حضور سفیر ایران در ریاض و سرکنسول ایران در جده در این مذاکرات و طرح موضوع پرداخت نشدن غرامت به تعدادی از زائران آسیب‌دیده در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و پرونده شهدای منا اظهار کرد: قرار است این موارد از طریق منابع دیپلماتیک دنبال شود.

در ادامه این نشست که دوشنبه ۲۵ دی‌ماه برگزار شد، حمیدرضا محمدی ـ معاون عتبات سازمان حج و زیارت ـ به افزایش ۵۴ درصدی اعزام‌ها به اماکن زیارتی در عراق در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد.

به گفته معاون عتبات سازمان حج و زیارت، در ۹ ماه نخست امسال ۳۷۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عراق رفتند و از ابتدای دی‌ماه نیز ۳۲ هزار نفر ثبت‌نام کردند که تعداد زیادی از آن‌ها به عراق اعزام شده‌اند.

محمدی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای اعزام زائران به عتبات در ماه‌های رجب و شعبان انجام شده است، به ظرفیت‌سازی برای اعزام‌ها در حد فاصل ۱۷ دی تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: ۵۵ هزار ظرفیت تاکنون ایجاد شده است و این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام و والمسلمین عبدالفتح نواب ـ نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ با توصیه به رییس سازمان حج و زیارت برای حضور در برنامه‌های گفت‌وگومحور به منظور توضیح درباره فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه‌های عمره و حج آینده و اطلاع‌رسانی لازم و پاسخ‌گویی به مردم تاکید کرد: ظرفیت مناسب برای ماه‌های رجب و شعبان و دوره‌های نوروزی با توجه به همزمانی با ماه رمضان فراهم شود. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک