معرفی کانسپت اسپرت تویوتا با استفاده از پلتفرم مزدا میاتا
دانشجویان دانشگاه سایتاما با استفاده از پلتفرم مزدا میاتا یک کانسپت جذاب و اسپرت از تویوتا را در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۲۴ معرفی کردهاند. درحالیکه تیونری به نام لیبرتی واک در رویداد خودرویی توکیو از کیت بدنه پهن لامبورگینی کانتاش رونمایی کرده...
دانشجویان دانشگاه سایتاما با استفاده از پلتفرم مزدا میاتا یک کانسپت جذاب و اسپرت از تویوتا را در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۲۴ معرفی کردهاند.
درحالیکه تیونری به نام لیبرتی واک در رویداد خودرویی توکیو از کیت بدنه پهن لامبورگینی کانتاش رونمایی کرده است، یک خودروی اسپرت با نشان تویوتا و البته طراحی آشنا در نمایشگاه موردبحث دیده میشود. این خودرو ادای احترامی به تویوتا S-FR کانسپتی است که در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۵ رونمایی شد. احتمالاً شما نیز با دیدن آن خودرو آرزو میکردید که به عنوان رقیب مزدا MX-5 میاتا راهی خط تولید شود.
اما متأسفانه چنین اتفاقی نیفتاد اما به لطف تلاش و تعهد دانشجویان دانشگاه سایتاما، کانسپت جدیدی در توکیو معرفی شده و دانشجویان برای ساخت آن از پلتفرم نسل NC میاتا استفاده کردهاند. طراحی ظاهری این کانسپت مشابه تویوتا S-FR است و از جمله ویژگیهای برجسته آن میتوان به چراغهای جلو و عقب گرد اشاره کرد. البته طراحی بخش پشتی خودرو ما را به یاد آلفارومئو ۴C میاندازد. برای افزایش جذابیت نیز یک بال اسپرت به خودرو افزوده شده است.
اما خود کانسپت تویوتا S-FR چه ویژگیهای خاصی داشته است؟ به نظر بسیاری از افراد، این خودروی مفهومی میتوانست در کنار مدلهای ۸۶ و سوپرا سومین عضو از خانواده محصولات اسپرت ژاپنیها باشد. با توجه به ماهیت جمعوجور کانسپت S-FR، تویوتا میتوانست آن را در جایگاهی پایینتر از مدل ۸۶ عرضه کند. درصورتیکه چنین اتفاقی رخ میداد مشتریان میتوانستند محصولی اسپرت و ارزانقیمتتر از تویوتا را خریداری نمایند. از آنجایی که قیمت مدل ۸۶ در آمریکا از حدود ۲۸ هزار دلار شروع میشود بنابراین نسخه تولیدی S-FR میتوانست حتی ارزانتر نیز باشد. اما امروز تویوتا برنامهای برای تولید چنین خودرویی ندارد اما با توجه به خصوصیات اخلاقی آکیو تویودا مدیرعامل اسبق شرکت، احتمال تولید محصولی اسپرت با قوای محرکه برقی وجود خواهد داشت مخصوصاً اینکه قبلاً نیز کانسپت FT-SE برقی به نمایش درآمده است.