مخبر آیین‌نامه واردات خودروهای نو را ابلاغ کرد


مخبر آیین‌نامه واردات خودروهای نو را ابلاغ کرد

معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه واردات خودروهای نو مصوب هیأت وزیران را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

مخبر آیین‌نامه واردات خودروهای نو را ابلاغ کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب‌نامه ۱۰ دی ماه هیأت وزیران در خصوص آیین نامه واردات خودروهای نو بر اساس ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۰ مجلس را به دستگاه های مربوطه شامل وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه، سازمان های برنامه و بودجه کشور و ملی استاندارد، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه، کارگروهی با عضویت وزیر صمت (رئیس کارگروه) و اقتصاد و رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بنا به ضرورت و بر اساس نیازسنجی بازار خودروی کشور سقف سالانه واردات خودرو را تعیین می کنند.

وزرای عضو این کارگروه با موافقت بانک مرکزی مسئول ابلاغ مصوبات این کارگروه خواهند بود. ضمن اینکه سالانه درصدی از ارز مورد نظر برای واردات خودروهای نو به مناطق آزاد تخصیص می یابد.

ارز در نظر گرفته شده برای واردات خودورهای نو از محل ارز بازگشت از صادرات و سرمایه گذاری خارجی با اولویت حمل و نقل عمومی و همچنین سایر منابع مورد تأیید بانک مرکزی است.

ورود و ترخیص خودروهای نو بدون داشتن ثبت سفارش و نیز بدون تعیین منشأ ارز تخصیصی ممنوع بوده و در حکم قاچاق است و اگر پس از ورود این خودروها، ثبت سفارش صادر شود، فاقد اعتبار است.

ملاک نو بودن خودروهای کارکرده کمتر از ۹۹ کیلومتر و مدل کمتر از یک سال در نظر گرفته شده است.

ثبت سفارش و واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع است؛ اولویت با خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو (نرخ فوب) بوده و حداکثر ۲۰ هزار یورو باید قیمت داشته باشد. همچنین سقف قیمتی خودروهای بخش عمومی و همچنین خودروهای وارداتی به مناطق آزاد ۴۰ هزار یورو است./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه