عدم شرکت اسپانیا در مأموریت دریای سرخ


عدم شرکت اسپانیا در مأموریت دریای سرخ

نخست وزیر اسپانیا: ما با اجرای این مأموریت جدید توسط شورای اتحادیه اروپا مخالفت نمی کنیم، اما قصد مشارکت نداریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "ال پایس"، پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، گفت که اسپانیا ماموریت گشت‌زنی جدید اتحادیه اروپا در دریای سرخ را مسدود نخواهد کرد اما برنامه‌ای برای پیوستن به آن ندارد.
به گفته وی، در حال حاضر بیش از 3 هزار پرسنل نظامی اسپانیایی در ماموریت های مختلف در سراسر جهان حضور دارند.
نخست وزیر اسپانیا تاکید کرد: "البته ما با اجرای این مأموریت جدید توسط شورای اتحادیه اروپا مخالفت نمی کنیم، اما قصد مشارکت نداریم".
پیشتر دی ولت گزارش داده بود که آلمان قصد دارد ناوچه "هسن" را برای شرکت در عملیات دریایی اتحادیه اروپا علیه جنبش انصارالله یمن (حوثی ها) بفرستد.
همانطور که نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، حملات ایالات متحده و بریتانیا به یمن توانایی حوثی ها برای حمله به کشتی ها در دریای سرخ را به یک سوم کاهش داد.
گفتنی است، ناوچه هسن مجهز به موشک‌های ضدهواپیما، سامانه راداری شناسایی و بالگردهای تهاجمی است. سامانه‌های شناسایی این ناوچه قادر است بطور همزمان یک هزار هدف را شناسایی و رصد کنند.
انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا ماه آینده میلادی تشکیل نیروی جدیدی برای اعزام به دریای سرخ را اعلام کند. آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر بامداد جمعه ۲۲ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.
قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند. این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفت‌ وگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.
پیشتر، منابع خبری گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !