وضعیت قرمز در کابینه جنگ/ جدال بین نتانیاهو و گالانت اوج گرفت


وضعیت قرمز در کابینه جنگ/ جدال بین نتانیاهو و گالانت اوج گرفت

اقتصادنیوز : روزنامه عبری معاریو روز شنبه گزارش داد که تنش در دولت اشغالگر بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل به اوج خود رسیده‌است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این روزنامه نوشت که یوآو گالانت، وزیر جنگ پس از اینکه از همراهی رئیس دفترش با وی ممانعت به عمل آمد، جلسه کابینه جنگ را ترک کرد.

به گفته دفتر نخست وزیری، این دفتر در ابتدای جلسه اصرار داشت که نشست بدون حضور دستیاران برگزار شود و وقتی گالانت اجازه نیافت مدیر دفتر خود را بیاورد در حالی که می‌دید دیگران دستیاران خود را آورده‌اند، تصمیم گرفت محل را ترک کند و در جلسه شرکت نکند.

خبر مرتبط
هشدارجدی شاباک به نتانیاهو

اقتصادنیوز : شاباک به نخست وزیراسرائیل نسبت به تشدید تنش در کرانه باختری هشدار داد.

به گفته دو منبع آگاه از جزئیات، دستیاران تزاخی هانگبی، رئیس شورای امنیت داخلی و دیگران در این بحث شرکت کردند، بنابراین گالانت تصمیم گرفت که نشست را ترک کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قبل از ترک کردن آنجا گفت: از مانع‌تراش در کار من دست بردارید.

این اتفاق که در جریان بحث کابینه جنگ رخ داد، در شرایطی است که تنش‌های فزاینده بین نخست وزیر و وزیر جنگ از ابتدای جنگ آغاز شده‌است. از جمله این تنش‌ها این است که گاهی اوقات دفتر نخست وزیری از تایید مجوز ورود رئیس دفتر گالانت امتناع می‌کند که باعث درگیری‌های دوره‌ای می‌شود.

روابط گالانت و نتانیاهو در ماه مارس زمانی که نتانیاهو وزیر جنگ را پس از هشدار درباره خطرات امنیتی «انقلاب قانونی» و انتقاد از طرح جنجالی اصلاحات قضایی برکنار کرد، به مشکل خورد. به دلیل اعتراضات گسترده‌ای که در شب برکناری به راه افتاد، نتانیاهو این تصمیم را لغو کرد و اعلام کرد از تصمیمش بازگشته‌است.

از آن زمان، این دو رابطه کاری عادی را نشان دادند، اما در پشت پرده اختلافات جدی به خصوص بر سر ترویج «طرح اصلاحات قضایی» و بحران در نیروی هوایی و ذخایر پدید آمد.

در همین حال، تنش بزرگی نیز بین وزیر بنی گانتس و وزیر امنیت داخلی ایتامار بن گویر، در پس زمینه موضوع انتصاب کمیسر پلیس مشاهده شده‌است.

بن گویر شامگاه شنبه اعلام کرد که قصد دارد کمیساریای پلیس را منصوب کند، زیرا دستور کار دولت در روز یکشنبه شامل پیشنهاد تصمیم گیری برای تمدید مدت نیم ساله کمیساریای پلیس و انتصاب ناظر کوبی یاکووی به سمت سرپرست معاونت زندان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی