وزیر فرهنگ: بنیاد فارابی هیچ فیلم مستقلی در جشنواره فجر ندارد


وزیر فرهنگ: بنیاد فارابی هیچ فیلم مستقلی در جشنواره فجر ندارد

اسماعیلی گفت: امسال بنیاد فارابی هیچ کار مستقلی نداشت و همه کار‌ها مشارکتی بودند که بخش زیادی از این آثار با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفته است.

وزیر فرهنگ: بنیاد فارابی هیچ فیلم مستقلی در جشنواره فجر ندارد

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری نشست رسانه‌ای، ضمن ارائه گزارشی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی و هنری کشور در بخش‌های مختلف به پرسش‌های خبرنگاران درباره برخی از مسائل و حواشی حوزه‌های سینما، تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی پاسخ داد. وزیر فرهنگ و ارشاد در این نشست درباره جشنواره فیلم فجر و تعداد فیلم‌های دولتی و مستقل در این جشنواره اظهار داشت: امسال بیش از ۱۰۰ فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند و بعد از بررسی و گزارشی که از محمد خزاعی گرفتم مبنی بر این بود که ارزیابی داوران ما نشان گر رشد محسوس کیفی در گونه‌های مختلف بوده است. در این زمینه باید از همه اهالی سینما بابت این مشارکت قدردانی کنم. اما می‌خواهم امروز از نقطه قوت جشنواره فیلم فجر صحبت کنم. امسال بنیاد فارابی هیچ کار مستقلی نداشت و همه کار‌ها مشارکتی بودند که بخش زیادی از این آثار با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی افزود: بخش‌های مهمی هم کار‌هایی داشتند که باعث رونق اقتصاد حوزه سینما شده است. ما نیازمند بخش‌های مختلف برای رونق اقتصاد سینما هستیم پس همه مجموعه‌ها برای کمک و رونق حضور بخش خصوصی در جشنواره حضور دارند. امسال ما شاهد رویش جدید و قابل لمسی از حضور عناصر جوان با آینده‌ای درخشان هستیم که امیدوارم تحولات مهمی در سال‌های آینده رقم بزنند. / همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان