تحصیل 2.5 میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی


تحصیل 2.5 میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی

جلسه هم اندیشی پانزدهمین گردهمایی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برگزار شد.

احمد محمودزاده معاون مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، اظهار کرد: ایران قوی توسط مدرسه قوی ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از جریان تربیت و مهندسی آینده کشور که در کلاس درس اتفاق می‌افتد در مدارس غیر دولتی است، مطرح کرد: در سطح کشور ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی، ۲.۵ میلیون دانش آموز مدارس غیر دولتی و ۲۱۰ هزار معلم مدارس غیر دولتی داریم.

معاون مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرحی را در مدارس غیر دولتی با دو پیش زمینه اجرا کردیم، عنوان کرد: یکی از این زمینه‌ها گزینش معلمان مدارس غیر دولتی است و خوشبختانه توانستیم دوره نخست این طرح را اتمام کنیم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نیروهایی را تربیت خواهند کرد که در ادامه چرخ‌های اقتصادی، تولیدی و… نظام را به حرکت در خواهند آورد.

رویکرد آموزش و پرورش در تألیف کتب درسی توجه به ابعاد شخصیتی در دانش آموزان است

حجت الاسلام والمسلمین علی لطیفی اظهار کرد: رویکرد جدید ما توجه به ابعاد شخصیتی دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه موجب افتخار است، مطرح کرد: نیازمند تجربه‌های جدید در زمینه مخاطب کودک و نوجوان در حوزه اولویت‌های نظام هستیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کتب درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تقویت مسئله هویت اسلامی و دینی نیازمند طراحی‌های پیچیده است، عنوان کرد: سامانه دریافت نظرات عمومی دانش آموزان، والدین و معلمان از سال گذشته راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته نظرات خوبی به دست ما رسیده است، خاطرنشان کرد: اعمال برخی از نظرات در کتب درسی نیازمند اختصاص زمان کافی است و قطعا از تمام نظرها استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطیفی با بیان اینکه تغییر کتب درسی نیازمند مراحل خاصی است، تصریح کرد: مسئله اصلی عناوین دروس و ساعت تدریس آن است که باید برنامه‌ریزی لازم برای آن صورت بگیرد.

تفریحات سالم مهم‌ترین بازوی تربیتی در تمامی جهان است

صادق ستاری فرد، اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اطلاع‌رسانی اقدامات خوب است.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش اتفاقات خوبی درحال رقم خوردن است، مطرح کرد: بیان کردن این اقدامات موجب امیدآفرینی در جامعه خواهد شد.

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این جلسه نکات دقیقی بیان شده است، عنوان کرد: بهره‌مندی از این نکات می‌تواند موجب تقویت آموزش و پرورش شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ چاقی در کشور افزایشی بوده است، خاطرنشان کرد: موضوع تفریحات سالم مهم‌ترین بازوی تربیتی سالم در تمام جوامع است.

ستاری فرد با بیان اینکه متاسفانه نسبت به این موضوع غفلت کرده‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مدیران مدارس بتوانیم کاستی‌های این عرصه را جبران کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا