کاهش شدید مقبولیت نتانیاهو دراسرائیل


  کاهش شدید مقبولیت نتانیاهو دراسرائیل

اقتصادنیوز : نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در سرزمین‌های اشغالی حاکی از کاهش شدید مقبولیت بنیامین نتانیاهو میان اسرائیلی ها در نتیجه شکست در جنگ با مقاومت است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نظرسنجی نجام شده توسط روزنامه عبری زبان «معاریو» نشان داد که تنها ۲۹ درصد خواهان ماندن بنیامین نتانیاهو در سمت نخست وزیری پس از پایان جنگ هستند.

این در حالی است که بنی گانتس رقیب سیاسی و شریک فعلی وی در کابینه جنگ از حمایت ۴۲ درصدی برخوردار است.

خبر مرتبط
شرط گانتس برای ترک کابینه جنگ نتانیاهو!

اقتصادنیوز: بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ما به فعالیت در دولت تا زمانی که نیازی به ما وجود داشته باشد، ادامه می‌دهیم اما اگر شهروندان بخواهند این کابینه را ترک خواهم کرد.

گانتس در نظرسنجی قبلی از حمایت ۲۳ درصدی برخوردار بود.

همچنین ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی معاریو اعلام نکرده‌اند که گزینه آنها برای نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی چه کسی است.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات علی‌رغم اینکه باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد، اما یک دستاورد بسیار مهم داشت و به شکاف سیاسی شدید میان صهیونیست‌ها و همچنین ایجاد بحران اقتصادی و کسری بودجه دامن زد و به همین دلیل نتانیاهو و کابینه افراطی‌اش با موج شدیدی از انتقادها به دلیل شکست در مقابل مقاومت مواجه شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !