سرنگونی بالگرد اسرائیلی بدست رزمندگان فلسطینی


سرنگونی بالگرد اسرائیلی بدست رزمندگان فلسطینی

گروه مقاومت «کتائب عزالدین القسام» از انهدام یک بالگرد نظامی ارتش اسرائیل بر فراز غزه با موشک زمین به هوا خبر داد.

سرنگونی بالگرد اسرائیلی بدست رزمندگان فلسطینی

به گزارش راهبرد معاصر، گروه مقاومت «کتائب عزالدین القسام» (شاخه نظامی حماس) امروز (23 دی) در نود و نهمین روز جنگ در غزه از حملات موفق به اهداف زمینی و هوایی علیه اشغالگران در شرق شهر «خان یونس» واقع در جنوب غزه خبر داد.

عزالدین القسام خبر داد که رزمندگان این گروه مقاومت توانسته‌اند با یک موشک زمین به هوا یک بالگرد ارتش اسرائیل را در شرق خان یونس هدف قرار داده و منهدم کنند.

این گروه مقاومت همچنین خبر داد که چهار تانک مرکاوا و یک نفربر و یک بولدزر ارتش اسرائیل با موشک‌ «الیاسین 105» در همین منطقه منهدم شده‌اند.

فلسطینی‌ها از سوی دیگر گروهی از نظامیان اسرائیلی را در شرق خان یونس با خمپاره الیاسین «TBG» هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن تعدادی از آن‌ها شده است.

به گفته عزالدین القسام، دو نظامی اسرائیلی نیز از مسافت صفر و با تیراندازی مستقیم رزمندگان فلسطینی در شرق خان یونس کشته شده‌اند. چهار نظامی اشغالگر دیگر نیز در منطقه «عین نفق» در شرق خان یونس در کمین فلسطینی‌ها گیر افتاده و در پی شلیک خمپاره کشته و زخمی شدند.

در این راستا پایگاه اسرائیلی واللا امروز در گزارشی به میزان بالای معلولیت نظامیان ارتش این رژیم در جنگ غزه پرداخته و نوشته است در یکصد روزی که از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در غزه می‌گذرد دست کم چهار هزار نظامی اسرائیلی به دلیل جراحات جنگ دچار معلولیت شده‌اند و تخمین‌ها حاکی از این است که این تعداد می‌تواند افزایش یابد و به ۳۰ هزار نفر هم برسد.

در حالی که نزدیک به ۱۰۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد، سخنگوی ارتش اسرائیل با اعلام قطره‌چکانی آمار تلفات نظامی، تاکنون به کشته‌شدن بیش از ۵۰۰ اسرائیلی اعتراف کرده اما آمار رسمی و واقعی تعداد مجروحان را هرگز اعلام نکرده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟