مستند نقدعلی، روایت پیرمردی که دلش و کفشهایش در جماران جا مانده است.


مستند نقدعلی، روایت پیرمردی که دلش و کفشهایش در جماران جا مانده است.

تهیه کننده و کارگردان مستند نقدعلی گفت: تلاش کرده ایم زوایای مختلف زندگی این شخصیت را به تصویر بکشیم و ضمن روایت زندگی از ثقیل‌گویی پرهیز و یک حبه قند تحویل مخاطب دهیم.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:علی اکبر شهبازی تهیه کننده و کارگردان مستند نقدعلی با اشاره به تولید مستند نقد علی اظهار داشت: حدود 19 ماه مراحل پیش تولید و تحقیق و پژوهش میدانی این مستند به طول انجامید.
وی بیان کرد: در مجموع گروه تحقیق و پژوهش و فیلمبرداری در پنج نوبت سفر از اردیبهشت 1400 از قم به روستای محل زندگی نقدعلی انجام داد و نهایتا اوایل دیماه مراحل نهایی تدوین به اتمام رسید و اولین نمایش آن در جشنواره عمار خواهد بود.
تهیه کننده و کارگردان مستند نقدعلی تصریح کرد: یکی از دوستان این سوژه را به من معرفی کرد و پس از تحقیق اولیه، ظرفیت های بسیاری در وی مشاهده کردم و ترقیب شدم پرتره ای از زندگی اش بسازم، دوستان دفتر جبهه فکری انقلاب اسلامی و مدرسه اندیشه و هنر به عنوان تهیه کننده و حامی پشت کار در آمدند و توانستیم کار را به سرانجام برسانیم و اگر حمایت برادارانه دوستان جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی و مدرسه ماه نبود این مستند بعید بود به مرحله تولید برسد.
شهبازی تهیه کننده و کارگردان مستند نقدعلی گفت: سعی کردیم به بستر اجتماعی و تاریخی زندگی اقای نقدعلی وفادار باشیم و به همین دلیل زبان اصلی فیلم آذری است و از زیرنویس استفاده شده و فضای موسیقایی فیلم نیز با توجه به بستر زندگی سوژه استفاده شده است.
وی بیان کرد: تلاش کرده ایم زوایای مختلف زندگی این شخصیت را به تصویر بکشیم و ضمن روایت زندگی از ثقیل گویی پرهیز و یک حبه قند تحویل مخاطب دهیم.
این کارگردان سینما با اشاره به اینکه جامعه امروز نیاز مبرم به معرفی شخصیت هایی چون نقدعلی دارد، گفت: نقد علی بعبارتی «انسان انقلاب» است، انسان خمینی(ره) است که علیرغم تمام محرومیت ها با جان و دل پای آرمان های امام در روستایی دور افتاده ایستاده است و همان جا را مرکز عالم می داند برای انقلاب اسلامی و 35 سال است و مصداق جمله امام است که فرمود «تنها آنهایی با ما تا خط می مانند که درد استضعاف را چشیده باشند»
شهبازی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یاران خود را در دورافتاده‌ترین نقاط کشور و حتی جهان دارد و همین عشق به انقلاب و امام خمینی(ره) است که سالها موجب پویایی نهضت شده است.
تهیه کننده و کارگردان مستند نقدعلی ادامه داد: در تمام کارهای مستندی و کوتاهی که تاکنون انجام داده ام سعی کرده ام دوربین و قلمم را به سمت مردم بچرخانم، به سمت کسانی که جذابیتی برای بسیاری از صاحبان لنز و قلم ندارند اما حقیقت این است که همین مردم عادی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را به پیروزی رسانده و کشور را از گردنه های سخت عبور داده اند.
شهبازی در پایان با اشاره به تاثیرگذاری جشنواره عمار بر شکل گیری جریان تازه نفس و انقلابی در سینمای کشور گفت: جشنواره عمار در چهاردهمین سالگرد خودش اکنون یه یک بلوغ و پویایی محسوسی رسیده است و ضمن پایبندی به آرمان‌های اصلی شکل گیری اش، هم شاهد بهبود کیفیت آثار تولیدی هستیم و اینکه همچنان تنها جشنواره ای است که مردم در قاب آن جای دارند و از طرف دیگر خود مردم هستندکه بار اصلی اکران فیلم‌ها را بر دوش دارند.
به گزارش تسنیم، فیلم «نقدعلی» داستان زندگی پیرمردی در یکی از روستاهای شمال غرب کشور است که 35 سال همه ساله در سالروز رحلت امام خمینی (ره) به صدها نفر از اهالی روستاهای اطراف سفره احسان پهن می کند.
نقدعلی، نقش محوری این مستند است که در روستای خود و روستاهای اطراف به محور مهمی در ایجاد وفاق و همدلی در بین اهالی منطقه تبدیل شده است.‌ نقدعلی را می‌توان از جمله افرادی دانست که مکتب امام راحل و انقلاب اسلامی ایران تاثیرات روحی و معنوی شگرفی بر وی، گذاشته است.
این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی علی اکبر شهبازی از هنرمندان اهل قم در بخش مسابقه چهاردهمین دوره جشنواره عمار حضور خواهد داشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر دیده‌نشده از لحضات اولیه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت گیلان