برنامه ریزی‌های ترامپ برای ورود مجددش به کاخ سفید


برنامه ریزی‌های ترامپ برای ورود مجددش به کاخ سفید

ترامپ می گوید حتی معاونش را هم برای دوره جدید ریاست‌جمهوری‌ در کاخ سفید انتخاب کرده و تعهد به ناتو را مشروط به رفتارهای اروپا می‌کند.

برنامه ریزی‌های ترامپ برای ورود مجددش به کاخ سفید

به گزارش راهبرد معاصر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور از همین حالا خود را برنده انتخابات عنوان کرده و گفته است که حتی معاونش را هم انتخاب کرده است.

به گزارش «رویترز»، ترامپ در باب مواضع خود در قبال ناتو نیز میزان تعهد خود به پیمان آتلانتیک شمالی را مشروط به نحوه رفتارهای اروپا دانسته و عنوان کرده ماندنش در این پیمان به این موضوع بستگی دارد.

ترامپ در جمع شماری از حامیانش در ایالت جمهوری‌خواه آیووا عنوان کرد: من واقعا نمی‌توانم در این مورد حرفی به شما بزنم اما می‌دانم که چه کسی را به عنوان معاون خود انتخابات کنم. وی همچنین در پاسخ به یکی از سوالات در باب ترمیم و بهبود روابطش با رقبایش در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری هم عنوان کرد قطعا این کار را انجام خواهم داد.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد ترامپ بر روی دو گزینه «الیز استفنیک» یکی از متحدانش در مجلس نمایندگان آمریکا و یا همچنین «نیکی هیلی» رقیب انتخاباتی‌اش که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در دوره ریاست جمهوری وی سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، جهت انتخاب معاون خود در صورت پیروزی احتمالی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری تمرکز دارد.

ترامپ در رابطه با تداوم عضویتش در ناتو عنوان کرد: همه چیز بستگی به آن دارد که آنها با ما درست رفتار کنند. ناتو از کشور ما سو استفاده کرده است و کشورهای اروپای هم این اقدام را انجام داده‌اند. این موضع‌گیری در حالی عنوان می‌شود که روز گذشته برخی از مقامات اتحادیه اروپا عنوان کردند او زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا بوده است عنوان کرده که اگر هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا مورد حمله قرار گیرند هرگز به آنها کمک نخواهد کرد.

ترامپ در دوره اول ریاست‌جمهوری خود از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ بارها و بارها با متحدان سنتی‌اش بر سر موضوعات تجاری و هزینه کردها دفاعی درگیر شد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان