حمایت از اسرائیل، برای بایدن به قیمت کاخ سفید تمام می‌شود


حمایت از اسرائیل، برای بایدن به قیمت کاخ سفید تمام می‌شود

اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعات تفنگداران دریایی آمریکا گفت، رئیس جمهوری ایالات متحده با اصرار خود بر حمایت از کمپین «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی در غزه، رأی‌دهندگان را فراری می‌دهد. ریتر گفت که حمایت از تخریب غزه از سوی مردم آمریکا قابل پذیرش نیست.

معترضان طرفدار فلسطین روز دوشنبه سخنرانی کلیدی جو بایدن ، رئیس‌جمهوری آمریکا را در مبارزات انتخاباتی مختل کردند و از او خواستند که کابینه تل‌آویو را برای اعلام آتش‌بس فوری تحت فشار قرار دهد. در حالی که اعتراضات همچنان جمعیت زیادی را در نیویورک و لس‌آنجلس به خود جلب می‌کند و برخی از مقامات خود بایدن به دلیل «حمایت کورکورانه» رئیس جمهوری آمریکا از رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهند، نظرسنجی اخیر نیویورک‌تایمز مخالفت گسترده‌ای را، به‌ویژه در میان رای‌دهندگان جوان، نسبت به سیاست بایدن درخصوص روابط با صهیونیست‌ها نشان می‌دهد.

اسکات ریتر دوشنبه به راشا تودی گفت «به ندرت مسائل سیاست خارجی، روی انتخابات تاثیر می‌گذارد» و توضیح داد که تمرکز بر سیاست بایدن در جنگ رژیم صهیونیستی - حماس نشان می‌دهد که «چیز دیگری اینجا در خطر است.»

این افسر اطلاعاتی سابق آمریکا افزود: «آنچه اکنون در خطر است، این است که ما خودمان را چطور به‌عنوان مردم آمریکایی تعریف کنیم. اینکه بگوییم ما حامی اوکراین یا علیه روسیه هستیم، یک مطلب است، اما در رابطه با اسرائیل و غزه، ما از نسل‌کشی حرف می‌زنیم. نسل‌کشی واقعی.»

مقاومت حماس در هفتم اکتبر حمله غافلگیرانه‌ای را به اراضی اشغالی آغاز کرد و به دنبال آن نیروهای رژیم صهیونیستی با حمله هوایی و زمینی به غزه دست به عملیات نظامی نسل‌کشی زدند. این حملات همچنان ادامه دارد و بیش از ۲۳ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و از میان آنها، دو سوم کشته‌شدگان زنان و کودکان هستند. غزه تحت محاصره کامل است و ۴۰ درصد از جمعیت آن با خطر شیوع قحطی و بیماری مواجه هستند.

اسکات ریتر گفت: «حمایت از جنگ برای افکار عمومی آمریکا قابل قبول نیست و هدفی دور از دسترس است. ما نمی‌توانیم از این قتل‌عام غیرنظامیان بی‌گناه حمایت کنیم. این شکست سیاست خارجی نیست، شکست هویت آمریکایی است. این فقدان کامل شخصیت اخلاقی، چیزی است که به بایدن در انتخابات آسیب می‌زند. آمریکایی‌ها در آینه نگاه می‌کنند و آنچه را که می‌بینند دوست ندارند.»

رژیم صهیونیستی هنوز از حمایت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برخوردار است که از زمان آغاز جنگ تنها یک قطعنامه غیر الزام‌آور را علیه تل‌آویو تصویب کرده است، اما دولت بایدن در ظاهر بر اسرائیل فشار می‌آورد تا تاکتیک‌های خود را برای به حداقل رساندن تلفات فلسطینی‌ها تغییر دهد.

حمایت از اسرائیل، برای بایدن به قیمت کاخ سفید تمام می‌شود

در همین حال از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مرزهای اراضی اشغالی و لبنان هم شاهد تبادل آتش میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله است. این رژیم و آمریکا نگران تشدید درگیری‌ها در جبهه شمال و وقوع جنگی گسترده هستند.

درحالی که جنگ غزه همچنان ادامه دارد، اخیرا رژیم صهیونیستی صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس را در ضاحیه جنوبی بیروت به همراه همرزمانش ترور کرد. به دنبال ترور او حزب‌الله لبنان حملات خود را علیه رژیم صهیونیستی تشدید کرده ‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...