مخالفت کاخ سفید با برقراری آتش‌بس در غزه


مخالفت کاخ سفید با برقراری آتش‌بس در غزه

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید سه‌شنبه شب گفت: ایالات متحده در حال حاضر برقراری آتش‌بس در غزه را تأیید نمی‌کند.

کربی در گفت وگو با این شبکه قطری علت مخالفت کشورش با برقراری آتش‌بس در غزه را اعلام کرد و مدعی شد: مخالف این آتش‌بس هستیم، چرا که به سود حماس است.

وی ادامه داد: همچنان برای رسیدن به آتش‌بس اضافی و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه حمایت می‌کنیم.

کربی بار دیگر با حمایت از خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و درحالی که این رژیم تاکنون بیش از یکصد خبرنگار را کشته و شمار بسیاری از آنان را زخمی کرده، مدعی شد: نشانه‌ای از این مشاهده نمی‌کنیم که اسرائیل در عملیات خود عامدانه روزنامه‌نگاران را هدف قرار می‌دهد.

این درحالی است که دفتر رسانه ای دولت فلسطین روز یکشنبه (۱۷ دی ماه) از شهادت ۲ خبرنگار فلسطینی به نام های «حمزه وائل الدحدوح» فرزند وائل الدحدوح خبرنگار شبکه الجزیره و «مصطفی ثریا» در نوار غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به خودروی این ۲ خبرنگار که برای پوشش خبری در حال حرکت بودند، آنها را به شهادت رساند.

با شهادت این ۲ نفر، شمار شهدای خبرنگار از آغاز نسل کشی در نوار غزه به ۱۰۹ تن رسیده است.

دفتر رسانه ای دولت فلسطین با اعلام این خبر ضمن تسلیت به اهالی رسانه فلسطین، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد و افزود: جنایات بی امان صهیونیست ها در حق خبرنگاران با هدف ایجاد رعب و تلاشی نافرجام برای تغییر حقیقت و عدم پوشش اخبار است.

مخالفت کاخ سفید با برقراری آتش‌بس در غزه

این دفتر در ادامه تاکید کرد: ما از تمام اتحادیه ها و مراکز رسانه ای و نهادهای حقوقی می خواهیم که این جنایت را محکوم کنند و برای توقف جنگ نسل کشی علیه مردم بی دفاع ما در نوار غزه، اشغالگران را تحت فشار قرار دهند.

در واکنش به این اقدام صهیونیست‌ها، سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی یکشنبه شب در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: حمله به روزنامه نگاران با تصمیم رسمی کابینه اسرائیل بوده و فرمان مستقیم نتانیاهو صورت می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا