تنش در دیدار نتانیاهو و بلینکن/ اختلاف تل‌آویو و واشنگتن ادامه دارد


تنش در دیدار نتانیاهو و بلینکن/ اختلاف تل‌آویو و واشنگتن ادامه دارد

رسانه‌های اسرائیلی خبر داده‌اند که دیدار اخیر بلینکن و نتانیاهو پرتنش برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که دفتر نتانیاهو که طبق عادت همیشگی پس از دیدار بیانیه‌ای صادر می‌کرد، این کار را نکرده و این اقدام وجود اختلاف میان تل آویو و واشنگتن را قوت می‌بخشد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب گزارش دادند که اختلافی جدی میان طرف آمریکایی با رژیم صهیونیستی به علت درخواست دولت بایدن برای بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به منازلشان به وجود آمده است.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی (کان) در این باره افزود که اختلاف روشنی با دولت آمریکا وجود دارد، چرا که اسرائیل صرف نظر از علل امنیتی و یا روانی، مخالف آن است که به ساکنان شمال غزه اجازه بازگشت به منازلشان را بدهد.

از سوی دیگر خبرگزاری آکسیوس آمریکا نیز در این باره گزارش داد که بلینکن به مقامات اسرائیلی گفته واشنگتن خواهان بازگشت هر چه سریعتر فلسطینی‌ها به شمال نوار غزه است.

از سوی دیگر ، این خبرگزاری به نقل از یک مقام بلندپایه صهیونیست اعلام کرد که اسرائیل به بلینکن اطلاع داده، بازگشت ساکنان شمال نوار غزه پیش از پیشرفت پرونده اسرای اسرائیلی امکان پذیر نخواهد بود.

در همین راستا، خبرنگار آکسیوس مستقر در سرزمین‌های اشغالی به نقل از مقامات صهیونیست و آمریکایی گزارش داد که اسرائیل اجازه ورود یک هیأت از سازمان ملل متحد به شمال غزه برای ارزیابی وضعیت زیرساخت‌ها و نیازمندیها برای بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به این منطقه در مرحله آینده را داده است.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که بلینکن از مقامات اسرائیلی خواسته اجازه بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به منازلشان را بدهند که مقامات تل آویو این خواسته را نپذیرفتند.

یک مقام بلندپایه آمریکایی که خواست نامش فاش نشود نیز روز دوشنبه به شبکه ان بی سی گفت که بلینکن پس از سفر دوره‌ای به چندین کشور عربی، حامل این پیام به اسرائیل بوده که ضروری است که آنها جنگ نظامی را هرچه زودتر پایان دهند.

فشارهای خارجی به رژیم صهیونیستی برای توقف حملات وحشیانه این رژیم به نوار غزه به شدت افزایش یافته است. این فشارها همزمان با ناتوانی رژیم صهیونیستی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده و فشار از داخل و از سوی خانواده اسرای اسرائیلی به کابینه نتانیاهو برای بازگشت این اسرا و ناکامی حکومت تندرو افراطی صهیونیست برای برآورده کردن این نیاز ساکنان سرزمین‌های اشغالی در کنار هزینه سنگین هر روز جنگ غزه صورت می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو