نرخ تورم مسکن تهران اعلام شد


نرخ تورم مسکن تهران اعلام شد

در آذرماه ۱۴۰۲ شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٢٧٤,٤ رسیده است که نسبت به ماه قبل (٢٨٢.٥)، ٢.٩درصد کاهش داشته است.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در آذر ماه شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٢٧٤,٤ رسیده است که نسبت به ماه قبل (٢٨٢.٥)، ٢.٩ درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم ماهانه

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در آذر ماه ۱۴۰۲ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٢,٩ـ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (١.٥درصد)، ٤.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در آذر ماه تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٥٧,٥ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٦٨.٧ درصد) ١١.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه آذر ماه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٨٥,٧ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨٦.٣ درصد)، ۰.۶ واحد درصد کاهش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک