ادعای سوئد درباره احتمال جنگ با روسیه


ادعای سوئد درباره احتمال جنگ با روسیه

مقام‌های سوئدی روسیه را تهدیدی جدی برای امنیت این کشور و اروپا خواندند و هشدار دادند باید برای یک تقابل طولانی آماده بود.

ادعای سوئد درباره احتمال جنگ با روسیه

به گزارش راهبرد معاصر. مقام‌های ارشد سوئد از مردم این کشور خواسته‌اند برای جنگ احتمالی در میانه افزایش تنش‌ها با روسیه آماده باشند.

وزیر خارجه سوئد توبیاس بیلستروم یکشنبه در سخنرانی خود در کنفرانس ملی سازمان جامعه و دفاع در سالِن از عضویت مورد انتظار کشورش در ناتو استقبال کرد و آن را «بزرگترین تغییر در سیاست امنیتی سوئد در بیش از ۲۰۰ سال گذشته» خواند.

وی هشدار داد که روسیه تهدیدی جدی برای امنیت سوئد و اروپا در آینده نه چندان دور است و افزود استکهلم باید واقع‌بین و برای یک رویارویی طولانی آماده باشد.

وزیر دفاع این کشور پال جانسون هم با تکرار همین ادعاها گفت «جنگ می‌تواند سراغ ما هم بیاید» و مدعی شد «اوکراین مانند سپر اروپا در درگیری با روسیه عمل می‌کند».

سوئد سال گذشته با استناد به جنگ روسیه و اوکراین، درخواست برای پیوستن به ناتو را مطرح کرد و کشور همسایه آن فنلاند هم آوریل ۲۰۲۳ به ناتو پیوست.

نخست‌وزیر سوئد اولف کریسترسون اخیراً اعلام کرد ۸۰۰ سرباز سوئدی در لتونی برای تقویت ۲۰۰۰ نیروی تحت هدایت کانادا مستقر خواهند شد. او سال گذشته در سخنرانی در همین کنفرانس درباره نقش کشورش در ناتو گفت «داشتن تسلیحات هسته‌ای در قلمروی ما در زمان صلح محتمل است».

مسکو گسترش ناتو به سمت شرق (مرزهای غربی روسیه) و همچنین امتناع از رد عضویت اوکراین در این بلوک نظامی غربی را از دلایل اصلی درگیری جاری و تهدیدی علیه امنیت ملی خود خوانده است. روسیه همچنین می‌گوید ارائه تسلیحات و پول به کی‌یف، کشورهای ناتو را عملاً به طرف‌های درگیری تبدیل می‌کند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید