مقام آمریکایی: ارتباطی با ایران برقرار نکردیم


مقام آمریکایی: ارتباطی با ایران برقرار نکردیم

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد درخصوص تحولات اخیر منطقه، واشنگتن ارتباطی با ایران برقرار نکرده است.

مقام آمریکایی: ارتباطی با ایران برقرار نکردیم

به گزارش راهبرد معاصر، سام واربورگ، سخنگوی رسمی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا با تایید اینکه در حال حاضر هیچ ارتباطی میان آمریکا و ایران در خصوص تحولات جاری منطقه وجود ندارد، ادعا کرد آمریکا نیازی به این کار ندارد.

این مقام آمریکایی در گفتگو با روزنامه کویتی الرای با اشاره به اینکه موضع آمریکا برای همه کشور‌های منطقه و جهان کاملا روشن است، مدعی شد: ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش در منطقه باشیم. ایران با ارسال پیام به عوامل خود اعم از یمنی‌ها یا حزب‌الله، حماس یا هر گروه دیگری، تنش‌ها را کم کند.

ادعاهای دروغین این مقام آمریکایی درحالی بیان می‌شود که نیروهای آمریکایی و رژیم صهیونیستی به حملات خود علیه نیروهای مقاومت منطقه ادامه می‌دهند، این درحالی است که پیش از این کشورمان بارها اعلام کرد ادامه جنایات رژیم صهیونیستی باعث شعله ور شدن منطقه خواهد شد. با این وجود آمریکا با سوءاستفاده از حق وتو مانع از برقراری آتش بس در غزه شده و صهیونیست‌ها به پشتوانه حمایت آمریکا به نسل کشی و جنایات جنگی علیه غزه ادامه می‌دهند.

واربورگ درباره ائتلاف شکست خورده‌ای که واشنگتن برای حفاظت از کشتیرانی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ایجاد کرده است، مدعی شد: هدف ائتلاف (نگهبان سعادت) در درجه اول حفاظت از آب‌های بین‌المللی و تنگه باب المندب است و هیچ قصدی برای ورود به یمن وجود ندارد.

وی با اشاره به موضع آمریکا در قبال جنگ در نوار غزه و حمایت مستمر آن از رژیم صهیونیستی، ادعا کرد که هر وجب از نوار غزه سرزمین فلسطین است که نشان دهنده پایبندی به اصول اساسی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه هفته‌ها پیش بیان کرد./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی