رمزگشایی از تحرکات جدید داعش در منطقه


رمزگشایی از تحرکات جدید داعش در منطقه

اقدامات و تحرکات گروه تروریستی داعش و اظهارات مقام‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن دارد، فعالیت و قدرت‌جویی داعش در منطقه در راستای منافع تل‌آویو است، زیرا در یک دهه اخیر داعش تنها در راستای منافع رژیم صهیونیستی گام برداشته است.

رمزگشایی از تحرکات جدید داعش در منطقه

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ گروه تروریستی داعش در دو سال گذشته به ویژه پس از هلاکت سرکرده‌های‌ خود در موضع ضعف قرار گرفته بود و به ندرت حملاتی را در مناطق بیابانی سوریه و عراق تدارک می‌دید، اما در سه ماه اخیر تحرکات تروریستی داعش به صورت چشمگیری افزایش یافته است.


تروریست‌های داعش در یک ماه گذشته عملیات‌های تروریستی و انتحاری متعددی را در کشورهای عضو محور مقاومت انجام داده‌اند. در جدیدترین رویدادها، گروه تروریستی داعش هرچند مشکوک، ولی با انتشار بیانیه‌ای به طور رسمی دو عملیات انتحاری هفته گذشته در کرمان را که در آن بسیاری از هموطنانمان شهید و مجروح شدند، برعهده گرفت.

در عراق نیز هفته گذشته تروریست‌های داعش به روستایی در منطقه مخمور حمله کردند و با نیروهای ارتش عراق درگیر شدند. در این درگیری‌ دو سرباز و یک افسر عراق زخمی شدند


در روزهای نخست سال جدید میلادی نیز تروریست‌های داعش با مسلسل و سلاح‌های متوسط مواضع ارتش سوریه را در حومه شرقی دیرالزور هدف قرار دادند که در این حمله چهار نفر از نیروهای مقاومت شهید و سه نیروی سوری مجروح شدند. پیش تر عناصر داعش به مقرهای نیروهای ارتش سوریه در صحرای الرصافه (مثلث الرقه، حمص و دیرالزور) یورش بردند.


به تازگی نیز گروهی از تروریست‌های داعش پس از ربودن 6 کارگر در روستایی اطراف رقه، پنج نفر از آنها را آزاد و یک شخص را اعدام کردند. سپس غیرنظامیان روستا به همراه پنج نفر آزاد شده به جست‌وجوی فرد اعدام شده و تروریست‌های داعش پرداختند، اما با انفجار جسد به وسیله تروریست‌های داعش، 6 نفر غیرنظامی جان باختند و 10 نفر دیگر مجروح شدند.


در عراق نیز هفته گذشته تروریست‌های داعش به روستایی در منطقه مخمور حمله کردند و با نیروهای ارتش عراق درگیر شدند. در این درگیری‌ دو سرباز و یک افسر عراق زخمی شدند. سپس تروریست‌های داعش با یورش به همین روستا یک نظامی ارتش عراق را کشتند و دو نظامی دیگر را زخمی کردند که در ادامه، نیروهای کمکی ارتش عراق وارد عمل شدند و تروریست‌ها را داخل روستا به محاصره درآوردند. به همین دلیل فرماندهی ارتش عراق از وضع طرح‌ امنیتی جدید مبتنی بر تشدید اقدامات و حملات هوایی برای جلوگیری از افزایش حملات داعش خبر داد.


موج جدید تحرکات داعش در منطقه همزمان با آغاز و استمرار عملیات غافلگیرانه «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی همراه بوده و این در حالی است که پیش از عملیات مقاومت فلسطین، گروه تروریستی داعش در حالت و دوره سکون بود.


پس از آغاز حملات هوایی و سپس عملیات زمینی رژیم صهیونیستی و نسل کشی در غزه، هر یک از بازیگران عضو محور مقاومت براساس متقضیات و توانمندی‌های خود اقداماتی را علیه منافع و اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام دادند.


در زمانی که مردم مظلوم غزه زیر هجمه شدید تل‌آویو قرار گرفتند، گروه تروریستی داعش در راستای منافع صهیونیست‌ها گام برداشته است. گروه‌ داعش با فعال کردن هسته‌های خفته خود و ارتکاب عملیات تروریستی و انتحاری در کشورهای حامی فلسطین، علاوه بر منحرف کردن افکار عمومی جهان از تداوم نسل کشی در غزه، تلاش کرده است در مسیر عملیات‌های محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی سنگ‌اندازی و با راه‌اندازی عملیات تروریستی، بازیگران محور مقاومت را درگیر بحران‌های داخلی کند.


داعش در سال‌های گذشته نیز با قدامات خود در عراق و سوریه باعث فرسایش قدرت محور مقاومت و خارج شدن موضوع فلسطین به عنوان اولویت اساسی جهان اسلام شده بود. در واقع اقدامات چند سال اخیر داعش در راستای منافع رژیم صهیونیستی است. «نیر بن ارتسی»، خاخام صهیونیست هنگام قدرت‌یابی داعش در یکی از سخنرانی‌های خود گفت، گسترش داعش در منطقه عربی و اقدامات این گروه در ضربه زدن به اروپایی‌ها با هدفی اساسی انجام می شود و آن، مهاجرت یهودیان به سرزمین های اشغالی است، زیرا داعش حامی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

در زمانی که مردم مظلوم غزه زیر هجمه شدید تل‌آویو قرار گرفتند، گروه تروریستی داعش در راستای منافع صهیونیست‌ها گام برداشته است


وی همچنین مدعی شد، داعش حامی رژیم صهیونیستی در منطقه عربی است و گفت، داعش بر ملت‌هایی مسلط شده است که خواهان نابودی صهیونیست ها هستند. هرتسی هلوی، رئیس دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نیز در جریان کنفرانس هرتزلیا با ابراز نگرانی از شکست‌های مستمر داعش گفته بود، رژیم صهیونیستی تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا در چنین وضعیتی قرار نگیرد. موضوعی که حکایت از آن دارد ممکن است ارتش صهیونیستی موضوع حمایت مستقیم و عملی از داعش را در دستور کار خود قرار دهد.


اقدامات و تحرکات گروه تروریستی داعش و اظهارات مقام های رژیم صهیونیستی حاکی از آن دارد، فعالیت و قدرت‌گیری داعش در منطقه در راستای منافع تل‌آویو است، زیرا در یک دهه اخیر داعش تنها در راستای منافع رژیم صهیونیستی گام برداشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو